Odlomak

Manuelni prenosnik, takođe poznat kao manuelni menjač ili standardni prenos, je tip prenosa koji se koristi u motornim vozilima. Obično vozač koristi kvačilo- običnu upravljačku pedalu ili polugu, za regulisanje prenosa iz obrtnog momenta motora sa unutrašnjim sagorevanjem do prenosa, i ručice menjača, bilo da se pokreće ručno (kao u kolima) ili nogom (kao što je slučaj sa motorom).

Konvencionalni manuelni menjač je često bazna oprema u automobilu, sa opcijom za automatski prenos kao što je automatski menjač, polu-automatski menjač, ili stalno promenljivi prenos. Manuelni menjač često se sastoji od kvačila i pokretne opreme- ručice menjača. Kod većine automobila manuelni menjač omogućava vozaču da odabere bilo koji odnos brzine u svakom trenutku, ali neki, kao što su polumotorna vozila ili motocikli i neke vrste trkačkih automobila, omogućavaju vozaču da odabere sledeći veći ili sledeći niži stepen prenosa. Ovaj tip prenosa se ponekad naziva sekvencijalni manuelni menjač. Sekvencijalni prenosi se obično koriste u trkačkim automobilima i omogućavaju brzu promenu stepena.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 38 stranica
  • Mašinstvo prof.Nebojša Dimitrijević
  • Školska godina: prof.Nebojša Dimitrijević
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Mašinstvo
  • Srbija,  Vranje,  Visoka škola primenjenih strukovnih studija u Vranju  

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari