Odlomak

Pri projektovanju većine električnih mašina, velika pažnja se posvećuje zagrevanju, koje je neminovna posledica svakog pretvaranja energije iz jednog oblika u drugi, tako da porast temperature vitalnih delova mašine u odnosu na ambijent ne pređe određenu granicu. Obično se kao najosetljiviji deo mašine posmatra izolacija namotaja, tako da ona pri nominalnom porastu temperature, u zavisnosti od klase izolacije, ima nominalno starenje. Da bi se precizno odredio porast temeperature izolacije namotaja, potrebno je poznavati gubitke u mašini, koji se generalno mogu podeliti na gubitke u bakru, gubitke u gvožđu i mehaničke gubitke. Težnja za energetskom efikasnošću nameće novi pristup u fazi projektovanja mašine koja pretenduje da bude konkurentna na tržištu. Energetski efikasna mašina mora da bude tako projektovana da ima male gubitke energije i da bude sačinjena od minimalne količine materijala, pri čemu treba da ima zahtevane radne karakteristike. Odlučujući faktor koji opredeljuje cenu električne mašine je utrošak gvožđa i bakra, pa samim tim, energetska efikasnost električne mašine zavisi i od količine energije koju je potrebno utrošiti tokom procesa proizvodnje same mašine [1].
Jedan od načina da se smanje gubici u motoru je da se koristi stalna pobuda u vidu stalnih magneta, čime se eliminišu gubici usled pobude. Sinhroni motori sa stalnim magnetima nalaze primenu u onim pogonima koji ne zahtevaju rad u oblasti slabljenja polja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari