Konstrukcija helikoptera
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Mašinstvo
Objavio studenti.rs 12. decembar 2019. Prijavi dokument
Pri projektovanju većine električnih mašina, velika pažnja se posvećuje zagrevanju, koje je neminovna posledica svakog pretvaranja energije iz jednog oblika u drugi, tako da porast temperature vitalnih delova mašine u odnosu na ambijent ne pređe određenu granicu. Obično se kao najosetljiviji deo mašine posmatra izolacija namotaja, tako da ona pri nominalnom porastu temperature, u zavisnosti od klase izolacije, ima nominalno starenje. Da bi se precizno odredio porast temeperature izolacije namotaja, potrebno je poznavati gubitke u mašini, koji se generalno mogu podeliti na gubitke u bakru, gubitke u gvožđu i mehaničke gubitke. Težnja za energetskom efikasnošću nameće novi pristup u fazi projektovanja mašine koja pretenduje da bude konkurentna na tržištu. Energetski efikasna mašina mora da bude tako projektovana da ima male gubitke energije i da bude sačinjena od minimalne količine materijala, pri čemu treba da ima zahtevane radne karakteristike. Odlučujući faktor koji opredeljuje cenu električne mašine je utrošak gvožđa i bakra, pa samim tim, energetska efikasnost električne mašine zavisi i od količine energije koju je potrebno utrošiti tokom procesa proizvodnje same mašine [1].
Jedan od načina da se smanje gubici u motoru je da se koristi stalna pobuda u vidu stalnih magneta, čime se eliminišu gubici usled pobude. Sinhroni motori sa stalnim magnetima nalaze primenu u onim pogonima koji ne zahtevaju rad u oblasti slabljenja polja.
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Objavio jovanlukovic1999 16. januar 2024.
Objavio AdamUb 27. decembar 2023.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.