studenti
Mesto za uspešne studente

Igre u funkciji uočavanja shvatanja i merenja veličina

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Igra je simbolička, stvaralačka, spontana, dobrovoljna,iznutra motivisana i slobodna aktivnost deteta koja nema izvan sebe neki drugi cilj osim uživanja u njoj samoj i njenim rezultatima. Igra se, smatra J. Hajzinha (Huizinga), prema unapred utvrđenim pravilima , zbiva u jednom fiktivnom svetu, prostorno i vremenski izdvojenom od ostalog sveta, a njeno izvođenje prate osećanja radosti , zadovoljstva, kao i svest o tome da je ona ,,nešto drugo” od svakodnevnog života.

Dečija igra ima važnu ulogu u psihičkom razvoju deteta, posebno u njegovom socijalnom moralnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju. Ona može biti funkcionalna, recepcijska, stvaralačka, konstruktorska itd. Već na uzrastu od 3-4 godine u našoj kulturi razlikuje se igra muškog i ženskog deteta. Dečaci se igraju više takmičarskih, a devojčice češće dramskih i kooperativnih igara.

Pojam dečije igre, kao i uopšte pojam detinjstva, u dugom istorijskom periodu razvoja čovečanstva nije razmatran. Tek u 18. veku, intelektualni i kulturni razvoj čovečanstva, te neposredno oslobađanje dece od svakodnevog napornog rada, bio je put ka shvatanju deteta i detinjstva. Brojni su naučnici koji se posvećuju temi dece i problemima njihove igre i vaspitanja ( Pestaloci, Frebel, Montesori….), te se javljaju različiti stavovi o potrebama i načinima igre.

 

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.