Istorija broja pi
Objavio Lejla1111111 13. mart 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Matematika
Objavio sonjafilozofski 28. novembar 2016. Prijavi dokument
Uvod
U školama je pretežno zastupljena tradicionalna nastava. Postoje prednosti tradicionalne nastave ali takodje javljaju se poteškoće u našim školama. Tradicionalnoj nastavi ne možemo pripisati potpunu neefikasnost jer ona ima i svojih prednosti. Zato je ne smemo odbaciti, već moramo zadržati ono što je dobro i na tim osnovama graditi efikasnije oblike rada. Jedan od efikasnih oblika rada, jeste korišćenje kooperativnog učenja u nastavi. Pojam kooperativno učenje predstavlja instrukcijsku metodu u kojoj učenici raznih nivoa znanja uče zajedno u malim grupama. Učenici su sami odgovorni za svoje učenje kao i za učenje ostalih. Uspeh jednog člana grupe pomaže drugom da bude uspešniji. Kooperativni timovi postižu veće nivoe mišljenja i zadržavaju informacije duže od onih koji rade individualno. Podeljeno učenje daje učenicima priliku da učestvuju u raspravi, preuzimaju odgovornost za sopstveno učenje, a razmena ideja ne samo da povećava interes među učenicima, već unapređuje i kritičko mišljenje. Ovakav način rada nesumnjivo snažno podstiče interakciju među članovima grupe čime se na najbolji način ostvaruje boljaefikasnost vaspitno-obrazovnog procesa.
Da bi se postigla maksimalna efikasnost u nastavnom procesu neophodno je eliminisati negativne efekte tradicionalne nastave koji se ogledaju u forsiranju verbalizma i reproduktivnog učenja. Veliki broj istraživanja potvrdio je tezu prema kojoj se verbalna i reproduktivna nastava nalaze na najnižem nivou efikasnosti. S obzirom na to, jasno se uočava potreba uvođenja efikasnijih načina rada u vaspitno-obrazovni proces, među kojima se ističe kooperativno učenje.
U prvom poglavlju razmatramo mišljenja i zaključke mnogih naučnika koji su se bavili kooperativnim učenjem. Kroz njihova istraživanja gde je posebno akcenat stavljen na empirijske nalaze, mnogobrojnih teoretičara, o značaju interaktivnog rada u nastavi, uviđamo prednosti kooperativnog učenja. Takođe, napravljen je kraći istorijski osvrt na teorijska utemeljenja i razvoj grupnog oblika rada i kooperativnog učenja. U nastavku definsali smo pojam kooperativnog učenja, zatim se bavimo kooperativnim učenjem u nastavi matematike. Takođe ukratko razmatramo nivoe, strategije i modele kooperativnog učenja. Da bi smo došli do principa kooperativnog učenja. Principima se bavio dr. Spencera Kagana . On je objavio knjigu «Kooperativno učenje», 1985. godine (Kagan,1985). Posmatram način na koji on proučava kooperativno učenje i vrši mnoga istraživanja na tu temu. Postoji četiri osnovna principa kooperativnog učenja. To su: stvaralačka međuzavisnost, lična odgovornost, ravnopravno učešće i paralelna interakcija. Oni određuju suštinu kooperativnog učenja i ukoliko se bilo koji od četiri principa ne ostvaruje ne može se govoriti o kooperativnom učenju. Svaki od principa proučavamo posebno i bavimo se istraživanjem koliko su principi zastupljeni u nastavi, u kojoj meri se primenjuje kooperativno učenje u našim školama. Pored osnovnih principa kooperativnog učenja, bavimo se proučavanjem principa kod inkluzivnog
Objavio Lejla1111111 13. mart 2024.
Objavio dejana1995 31. januar 2024.
Objavio mara26 06. januar 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.