Odlomak

Reč metoda počinje od grčke reči methodos i znači put, način ili postupak kojim se u procesu saznanja dolazi do obrazovno-vaspitnog cilja. Putevima saznanja se određuju postupci kojima se najbrže i najefikasnije dolazi do matematičkih istina (pojmova, činjenica, pojava i sl.), a načinom uređicanja odnosa, unutar saznajnog procesa, traži se da učenik bude što više subjekt, a što manje objekt učenja, odnosno da bude aktivan činilac u tom procesu. U nastavi matematike naročiti značaj imaju one metode koje doprinose razvijanju interesovanju učenika za izučavanje matematike i svesnom usvajanju pojmova i činjenica, podstiču intelektualnu aktivnost učenika i razvoj njihovog intelektualnog mišljenja, doprinose izgrađivanju navika za samostalan rad i samostalno sticanje znanja, kao i racionalne postupke u rešavanju zadataka.
Ovde se radi o metodici vaspitnog rada u predškolskim ustanovama. Treba biti fleksibilan kada je u pitanju izbor metoda i metodičkih postupaka u procesu razvijanja početnih matematičkih pojmova. U tom procesu treba unositi što više elemenata igre kao aktivnosti preko koje deca najustešnije uče, a ne da se znanja prenose verbalnim putem, daju gotovi odgovori bez aktivnog traganja dece za odgovorom.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Matematika

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari