Odlomak

Sa gledišta matematike merenje je pojam koji leži u samim osnovama matematike i predstavlja u geometriji iznalaženje mere nekog ograničenog, beskonačnog skupa tačaka, duži, površi, tela. Na predškolskom uzrastu, merenje je pojednostavljeno i primereno deci i njihovim intelektualnim sposobnostima. Stoga treba istaći da je merenje upoređivanje istovrsnih veličina; tj. dužina se meri jediničnom duži, a masa jediničnom masom; svakoj mernoj veličini pridružuje se merni broj.
Jedan od osnovnih ciljeva razvijanja pojma merenja je da deca od ranog uzrasta shvate proces upoređivanja i pojam merenja veličina, pojam jedinice mere i pojam mere (najpre nestandardne, pa onda standardne) i pravilno imenovanje ovih pojmova kroz igrolike aktivnosti i životne situacije.
Praktičnim merenjem predmeta i materijala deca se osposobljavaju: za snalaženje u određenim situacijama, u prodavnici, na pijaci, u kući; za bolje shvatanje suštine broja i brojevnih operacija. Pored toga , snažno se podstiče razvoj psihičkih i mentalnih operacija i operacionog mišljenja, razvija se osećaj za procenu i kvantitativni odnos veličina predmeta, kao i što bogate svoj rečnik novim terminima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Matematika

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari