Odlomak

NASTANAK I RAZVOJ DOGAĐAJA

Događaj kao svesna i ekonomski usmerena ljudska aktivnost se pojavljuje veoma davno, gotovo sa počecima drevnih civilizacija. Budući da događaji obuhvataju široku osnovu, nastanak različitih događaja se ne vezuje za isto vremensko razdoblje. Sasvim je izvesno da ekonomska pojava događaja datira iz početka u društvu organizovanog ljudskog življenja, ali je ekonomsko izučavanje događaja, a naročito njegovih menadžment aspekata novijeg datuma. Poznato je da su se izložbe i trgovačke priredbe održavale i u pred antičkom periodu. Sportske događaje beleže antički istoričari kao značajan i prestižan oblik društvenih aktivnosti, koji je svoj vrhunac dostigao organizovanjem drevnih Olimpijskih igara (776 g.p.n.e) u vidu petoboja. Događaji festivalskog tipa poznati su još iz srednjeg veka, mada se i u doba Rimskog carstva naziru ovakve vrste događaja. Koliko god se čini da su konferencijski događaji proizvod savremenog načina života, njihov nastanak se vezuje za XVIII vek. Događaji su verovatno nastali i pre pojave novca, ali njihov razvoj nesumljivo je usledio nakon ustanovljenja i prihvatanje opšteg ekvivalenta, budući da nematerijalni karakter i idejna osnova događaja nisu naročito povoljni za naturalnu razmenu. Pojava kapitalizma, novih proizvoda i društvenih odnosa, kao i novog načina života otvorili su put svestranijem razvoju sve većeg broja različitih događaja. Dinamičan razvoj događaja, kao ekonomske ponude odigrao se u XX veku, koji je afirmisao post industrijsko društvo. Pojava diskrecionog prihoda, porast kupovne moći i standarda potrošača, pomeranje linije sa osnovnih u korist dopunskih potreba i rađanje potpuno novih potreba potrošača usmerili su tražnju za specifičnom ekonomskom ponudom događaja, koja je zatim stimulisala razvoj različitih savremenih događaja. Razvoj događaja u ekonomskom smislu je potpomogao i rešavanje problema zapošljavanja savremene radne snage, a odrazio se i na privredni rast pre svega razvijenih tržišnih ekonomija (uticaj mega sportskih događaja kao što su Olimpijske igre ili svetska prvenstva popularnih sportova na privredni rast zemalja domaćina).

 

 

 

SVRHA DOGAĐAJA

Svrha događaja trebalo bi da bude osnova svih organizacijskih planova. Primer, organizacija konferencije finansijskih stručnjaka može da ima dve različite svrhe:

  • Omogućiti razmenu informacija i upoznati učesnike sa najnovijim promenama u računarskim programima za finansijsko planiranje,
  • Prirediti učesnicima nezaboravno iskustvo koji će oni na pozitivan način povezati sa novim proizvodom, odnosno sa računarskim programom.

Ostvarenje prve svrhe podrazumeva organizaciju standardnog skupa. Mnogo je teže ostvariti drugu svrhu, jer je za postizanje nezaboravnog iskustva potrebno pronaći jedinstveno mesto i pažljivo isplanirati aktivnosti u kojima će učesnici uživati. Potrebno je i stalno isticati novi proizvod kako bi se u svesti učesnika stvorila jasna povezanost između njega i događaja. Težište prve svrhe je na informisanju, dok je kod druge to zabava. Iako je glavni smisao većine događaja ostvariti dobit, ipak postoje i ona kojima to nije cilj. Memorijalni
džez festival Biksa Bejderbeka (Bixa Beiderbeckea) svake se godine već skoro četrvdest godina održava u Devenportu (Ajova). Njegov je cilj održati sećanje i podsetiti se na muzička ostvarenja trubača, pijanistu i muzičara rođenog u tom gradu.

 

 

 
TEMA DOGAĐAJA

Tema događaja treba da je povezana sa svrhom. Takođe, treba da je u potpunosti u vezi sa potrebama gostiju. Većina događaja odabire dizajn i boje koje se onda koriste na svim
predmetima i rekvizitima, kao što su ulaznice, programi, plakati, suveniri i td. Ta tehnika omogućava učesnicima da se poistovete sa temom. Potencijalne teme su bezbrojne, odnosno ograničene isključivo našom maštom. Teme mogu biti:

  • Istorijske,
  • Geografske,
  • Kulturne,
  • Sportske,
  • Filmske,
  • Muzičke,
  • Zabavne,
  • Umetničke, gastronomske,
  • Povezane sa raznim predmetima (npr.cveće, životinje, brodovi…)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari