MENADŽMENT INOVACIJA I PROMENA – SKRIPTA
RADNA VERZIJA 24.03.2008

Materijal koji se nalaz pred vama nije autorski, već predstavlja adaptaciju i prevod ključnih poglavlja iz knjige Managing Innovation – Integrating Technological, Market and Organisational Change autora: Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt. Uvod je adaptacija materijala iz knjige The Economics of Innovation: An Introduction, autora: Peter Swann.
Nadam se da će vam ovaj tekst biti koristan u pripremama za ispitne i predispitne obaveze.

Imajući u vidu da je ovo prva verzij radnog materijala, I da se u njoj I dalje nalazi veliki broj slovnih I drugih grešaka, molim sve koji ih uoče da pomognu u njihovom uklanjanju kako bi tekst u budućnosti bio čitljiviji. Takoñe, molim sve koji imaju primedbe I predloge kako unaprediti tekst ili čitav predmet da budu slobodni I da ih iznesu.
 

 

UVOD
Za početak, razmatraćemo najjednostavniji model inovacije. Ovaj jednostavni model inovacije se vrlo često naziva i linearni model inovacije. Ovde se reč „linearno“ koristi u malo drugačijem smislu od onog matematičkog. Naime, pretpostavlja se da istraživanje i kreativnost vode ka inovaciji i kreiranju nove vrednosti i bogatstva (wealth) „pravolinijski“ i da je ovo jednosmerni proces. Uz sve manjkavosti, ovaj sistem je dovoljno dobar da nam posluži za definisanje osnovnih pojmova i meñusobnih relacija.

Kasnije ćemo pokazati da kreativnost i kreiranje bogatstva (wealth creation) nije pravolinijsko, već može pratiti mnogobrojne kompleksne putanje. I više od toga, ova relacija nije jednosmerna nego je zasnovana na povratnim informacijama. Verovatno najvažniji ulaz u procesu inovacije je povratna informacija od kupaca/korisnika. Meñutim, realističniji model procesa inovacije je takoñe i značajno kompleksniji i komplikovaniji model i mora će da sačeka da se bolje upoznamo sa osnovnim pojmovima i relacijama meñu njima. Za sada ćemo koristiti jednostavni model inovacje, ali se skreće pažnja čitaocima da imaju na umu da je proces inovacije znatno složenij

Prijavi se