Odlomak

Ponašanje potrošača predstavlja niz psiholoških i fizičkih aktivnosti koje preduzima pojedinac ili porodica u procesu odabira, kupovine ili konzumiranja proizvoda i/ili usluga.

Ponašanje potrošača je jedna od centralnih kategorija u upravljanju marketingom. To je završni čin koji obežava uspeh ili neuspeh marketing programa. Uspeh se pokazuje kroz reakcije potrošača: da li će ili neće kupiti proizvod. Razlog neuspjeha je nepoznavanje potreba potrošača, nedavanje potrebnih informacija, nepoverenje u marku ili cena. Ponašanje potrošača u kupovini je proces donošenja odluka i delovanja pojedinačnih potrošača prilikom kupovine. Niz faktora utiče podsticajno ili ograničavajuće na kupca.

Jedni od faktora su: socio – kulturni faktori, demografski faktori, psihološki faktori, situacioni faktori. Tema pristupnog rada je Ponašanje dece kao potrošača, a tema istraživanja je Deca kao potrošači. Vaša deca žele novi par rolera, i učiniće sve da Vas nateraju da ih kupite. Kako očekujete da će se ponašati? To može zavisiti od toga, kakav ste stav zauzeli prema njima kao roditelj.

Mada se većina stručnjaka slaže da deca imaju važnu ulogu u ponašanju porodice, izvršeno je malo istraživanja taktika koje deca upotrebljavaju da bi uticala na odluke svojih roditelja. 1 Tema je veoma značajna i aktuelna, jer deca predstavljaju sve značajniji segment potrošača, usled čega se interesovanje marketing stručnjaka u sve većoj meri usmerava upravo na njih. S druge strane različiti “tipovi komunikacije” roditelja sa decom se odražavaju i na porodičnu kupovinu tj. na decu u kupovini.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 40 stranica
  • Menadžment ljudskih resursa Mr.Slaviša Milić
  • Školska godina: Mr.Slaviša Milić
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Leposavić,  Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću  

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari