Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio ajdin.brkic 21. januar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Kontrola poslovanja preduzeća je završna faza procesa upravljanja, kojom se obezbeđuje da ostvareni rezultati poslovanja preduzeća odgovaraju planiranim. Svodi se na upoređivanje planiranih i ostvarenih rezultata. Ukoliko dođe do odstupanja između ostvarenih i planiranih rezultata, menadžeri moraju preduzeti korektivne akcije. Kontrola dolazi do izražaja u momentu kada postupci planiranja nisu u potpunosti izvodljivi.
Ona se odnosi na sve organizacione nivoe preduzeća, počev od kontrolisanja poslovanja preduzeća kao celine, pa sve do kontrolisanja pojedinačnih elemenata i aktivnosti.
Proces kontrole sastoji se od četiri međusobno povezane faze:
Menadžerima su potrebne informacije za praćenja poslovnih rezultata i za kontrolu aktivnosti organizacije. Menadžment informacioni sistem (MIS) je sistem koji menadžmentu redovno pruža potrebne informacije. On akcenat stavlja na pružanje informacija menadžerima, a ne samo na dostavljanje podataka. MIS prikuplja podatke i pretvara ih u relevantne informacije koje menadžeri mogu da koriste pri donošenju brojnih odluka.. Pojam kontrole
„Kontrolisanje poslovanja preduzeća jedna je od faza procesa upravljanja, kojom se obezbeđuje da ostvareni rezultati poslovanja preduzeća odgovaraju planiranim. ”
Ono se odnosi na brojne elemente preduzeća, počev od kontrolisanja poslovanja celine preduzeća i njegovih organizacionih delova, preko kontrolisanja internih procesa, zaposlenih u preduzeću i slično, pa sve do kontrolisanja pojedinačnih aktivnosti i elemenata preduzeća.
Bez kontrole praktično nije moguće realizovati ciljeve preduzeća. Među brojnim faktorima koji doprinose značaju kontrolisanja ističu se: promene u okruženju preduzeća, povećanje složenosti preduzeća, greške u radu zaposlenih i potreba delegiranja autoriteta menadžera.
Kontrola je podproces menadžmenta u kome menadžeri vrše proveru ostvarivanja upravljačkih odluka, efikasnosti organizovanja i liderstva, i gde ukoliko je to potrebno, preduzimaju korektivne akcije na otklanjanju poremećaja. Znači, kontrola se svodi na upoređivanje planiranih i ostvarenih rezultata.
Suština kontrole se sastoji u prikupljanju informacija o tekućim rezultatima obavljanja aktivnosti organizacije, kako bi se izvršilo poređenje sa planskim očekivanjima. Konačan cilj tog poređenja je otkrivanje eventuanog poremećaja i različitih problema, njihovih uzroka i traženje načina za njihovo eliminisanje.
Kontrola je u čvrstoj vezi sa planiranjem. Planiranje obuhvata utvrđivanje misije, ciljeva, strategije organizacije, a ne može se obaviti bez definisanja postupaka kontrole i analize planiranih aktivnosti. Kontrola dolazi do izražaja u momentu kada postupci planiranja nisu u potpunosti izvodljivi.
U toku kontrolnog procesa menadžeri razvijaju kontrolni sistem. Upravljački kontrolni sistem uključuje više različitih elemenata, aspekata, metoda i tehnika kontrole.
Kontrolni sistem bi trebalo da ima tri osnovne dimenzije:
1) Da razjasni menadžerska očekivanja i oceni zaposlene;
2) Da pojača vezu između rezultata i nagrada;
3) Da utiče na sve zaposlene u organizaciji da što bolje rade svoj posao.
Neophodnost kontrole
Bez uspešnosti kontrole nema ni efikasnog menadžmenta. Kontrola je neophodna iz mnogobrojnih razloga a najvažniji su:
Kontrola je neophodna i zbog ograničenosti resursa kojim organizacija raspolaže. Ona omogućava efikasno alociranje i korišćenje resursa, i to kod svih tipova organizacija.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.