Odlomak

UVOD

Preduzeća su takav sistem na kome počiva celokupan ekonomski i društveni razvoj. Ona su nosioci najraznovrsnijih poslovnih i ekonomskih aktivnosti. U istorijskom razvoju privrede i društva, preduzeće je predstavljalo bazičnu ekonomsku jedinicu u okviru koje su se odvijale različite privredne delatnosti. U savremenim uslovima preduzeće je osnovni subjekt tržišnog privredjivanja, poslovanja i razvoja. Ono čini poslovnu i ekonomsku celinu koja obavlja odredjene privredne aktivnosti u procesu reprodukcije. Preduzeće predstavlja poslovnu celinu jer obavlja tehnološki, više ili manje, zaokruženi proces rada – čiji se rezultati razmenjuju na tržištu, mere i uporedjuju.
Preduzeće posluje po zakonima tržišta i na tržištu ostvaruje unapred definisane ciljeve i rezultate. Uskladjujući materijalne i ljudske komponente svoje delatnosti, preduzeće se organizuje radi postizanja sopstvenih ekonomskih ciljeva i reprodukovanja svoga položaja u podeli rada. Proizvodi ili usluge koje stvara ili pruža preduzeće, prodaju se ili razmenjuju na tržištu. Rezultati ostvareni prodajom na tržištu služe preduzeću za naknadu utrošenih komponenata i zadovoljavanje raznovrsnih unutrašnjih i spoljnih potreba. Kao ekonomski subjekt, preduzeće je sastavljeno od komponenata koji obezbedjuju izvršavanje njegovih radnih procesa. To su: radni kolektiv, sredstva za rad, predmeti za rad i organizacija. Unutar preduzeća se uspostavlja širok spektar medjusobnih odnosa izmedju ovih komponenata kao i organizacionih podsistema preduzeća, koji moraju biti regulisani unutrašnjim propisima.
U savremenoj privredi preduzeća su ključni nosioci i realizatori ekonomskih aktivnosti. U istorijskom razvoju preduzeća stalno su se menjale njegove ekonomske, organizacione i pravna obeležja – kao ekonomskog subjekta u privredi zemlje. U ekonomskom smislu preduzeće je i osnovni nosilac naučno-tehničkog progresa i razvoja putem primenjenih naučnih istraživanja i razvojnih projekata koji se komercijalno realizuju. Obavljanjem raznovrsnih proizvodnih i drugih privrednih delatnosti, kreiranjem novih proizvoda i usluga – preduzeće doprinosi zadovoljavanju i proširivanju društvenih potreba i vrši alokaciju proizvodnih resursa nacionalne privrede i šire.

 
ISTORIJAT FIRME

Kompanija SIMPO a.d. je akcionarsko društvo za proizvodnju, promet i usluge u okviru koje posluje oko 80 malih, srednjih i velikih preduzeća, pretežno proizvodne orijentacije. SIMPO je jedan od najvećih poslovnih sistema u Srbiji. Zapošljava gotovo 7.000 radnika i u industriji nameštaja ima potpuno zaokružen tehnološki proces-od primarne do finalne proizvodnje.

  • 1963 – Fabrika “Sima Pogačarević” izgradjena je u Vranju 1963. Zaposlila je 371 radnika i prve četiri godine poslovala sa gubicima. Kada se 1967. godine našla pred zatvaranjem, na dužnost generalnog direktora postavljen je Dragan Tomić, 29-togodišnji ekonomista – danas predsednik Kompanije – koji je od “fabrike gubitaša” stvorio moćnu firmu u stalnom usponu.
  • 1971 – Od proizvodnog preduzeća – otvaranjem prvog salona namestaja 1971. godine- SIMPO postaje i trgovinska firma. Spoljnotrgovinsko samostalno obavlja poslovanje od 1970.
  • 1976 – SIMPO osniva prva mala preduzeća i porodicne fabrike. Kontinuirano šireći opseg poslovanja, Kompanija zaokružuje proizvodni proces : od proizvodnje repromaterijala do finalnih proizvoda.
  • 1990 – SIMPO ulazi sa uspehom u nove poslovne aktivnosti – agrobiznis i proizvodnju hrane.
  • 2002 – Od vremena zaokreta do danas – broj zaposlenih u SIMPU povecan je sa 400 na 6.500, proizvodnja je uvećana 32 puta, izvoz oko 300 puta, a ukupan prihod 300 puta.
  • 2008 – SIMPO proslavlja 45 godina uspešnog poslovanja.

 

 

DELATNOST PREDUZEĆA
Osnovu razvojne strategije Kompanije čini:

  • Diverzifikacija proizvodnje (od isključivog proizvođača nameštaja SIMPO postaje i proizvođač repromaterijala u ovoj industriji, što vodi zaokruživanju procesa proizvodnje-od primarne do finalne – po čemu je SIMPO jedinstven u Evropi)
  • Disperzija poslovnih aktivnosti (usmeravanje kapitala u privredne grane koje, za razliku od industrije nameštaja, obezbeđuju veću akumulativnost – industrija hrane, agroindustrija, proizvodi kućne hemije)

SIMPO je izgrađen na siromašnom jugu Srbije, pa je razvoj kompanije, uz poštovanje ekonomskih zakonistosti, usmeravan ka zapošljavanju što većeg broja radnika. Ovakva strategija realizovana je velikim investicijama i bazirana na koncepciji izgradnje malih preduzeća. Zahvaljujući tome, SIMPO i danas ni u jednom proizvodnom kapacitetu nema višak radnika.
SIMPO je danas je akcionarsko društvo za proizvodnju, promet i usluge, sa sedištem u Vranju, u okviru koga posluje oko 80 malih, srednjih i velikih preduzeća, pretežno proizvodne orijentacije.
SIMPO pored proizvodnje nameštaja proizvodi i dušeke, tepihe, dekorativne štofove, konditorske proizvode, proizvode kućne hemije i razvija sopstvenu unutrašnju trgovinu koju čini više desetina salona i robnih kuća širom zemlje. Spoljnotrgovinsko poslovanje odvija se preko sopstvenih firmi i predstavništava širom Evrope i sveta. SIMPO ima transportno preduzeće i mrežu za plasman prehrambene robe sa 80 objekata – SI-Marketa, proizvodi zdravu hranu, poseduje plantaže dunja, fabriku treseta, farme ovaca i ribnjake na Vlasini. SIMPO u vlasništvu ima i ekskluzivne ugostiteljske i turističke objekte.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari