Odlomak

 

Bez adekvatnih informacija o tržištu preduzeće ne može da kreira efikasnu marketing strategiju. Informacije su od kritične važnosti, bilo da preduzeće tek stupa na tržište, šireći svoje operacije, ili namerava da racionalizuje svoje globalne aktivnosti. Ignorisanje potreba za istraživanjem ili nedovoljno istraživanje, najčešce se završava poslovnim promašejem izraženim u ignorisanju proizvoda od strane kupaca ili u povlačenju sa tržišta pod uticajem jake konkurencije. Pogrešno usmereno istraživanje tržišta vodi ka nepreciznoj identifikaciji ciljnih grupa, a kasnije i slabe prodaje. Pored toga, pri definisanju predmeta istraživanja tržišta, ne smeju se potcenjivati razlike na tržištu i razlike medu kulturama. Strateški marketing predstavlja moderan upavljacki koncept permanentnog prilagodavanja aktivnosti marketinga i celog preduzeca promenljivoj okolini. Strateški marketing je proces pomocu koga rukovodioci marketinga formulišu i primenjuju strategije, a radi dostizanja postavljenih ciljeva u datim uslovima okruženja i samog preduzeca. Strateški marketing je moderan pristup upravljanju marketingom, pod kojim se podrazumeva kontinuirani proces prilagodavanja preduzeca promenljivoj okolini, u kome okolina vrši permanentan uticaj na preduzece, ali i preduzece vrši odredeni uticaj na okolinu u kojoj egzistira i kojoj se prilagodava. Strateški marketing se definiše kao aktivan proces odredivanja i vodenja marketinških aktivnosti prema marketing ciljevima ili upravljanje marketingom radi prilagodavanja marketinških aktivnosti promenama nastalim u okruženju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Agronomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari