Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio mita83 12. mart 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
1.1. Predmet i polazišta istraživanja
U savremenom poslovanju, koje karakterišu velike i ubrzane promene, organizacije se moraju
stalno prilagođavati i iznalaziti nove načine za postizanje uspešnosti, ali i za njihov opstanak i
dalji razvoj. Jedan od načina je i kontinuirano stvaranje i održavanje konkurentske prednosti.
Ona se danas ostvaruje preko ljudi, koji sa svojim znanjem, veštinama, kreativnim
sposobnostima i razvojnim potencijalima predstavljaju najznačajniji resurs organizacije. Osim
što su najznačajniji, oni su istovremeno i najproblematičniji i najskuplji resurs. Njima treba
upravljati na mudar, racionalan i human način.
Upravo način na koji se upravlja ljudskim resursima postaje odlučujući faktor konkurentske
sposobnosti, razvoja i opstanka organizacije.
Predmet našeg rada je razmatranje menadžmenta ljudskih resursa, pre svega kao izuzetno
važne poslovne i upravljačke funkcije u organizaciji, i to kako teorijsko, tako i u praksi.
Postoje različiti teorijski izvori koji definišu ovu oblast, od onih za koje menadžment ljudskih
resursa predstavlja samo poslednju fazu u evoluciji personalnog menadžmenta, do onih koji
ga smatraju potpuno novom poslovnom funkcijom i naučnom disciplinom.
Saznanja do kojih smo došli teorijskim razmatranjem menadžmenta ljudskih resursa,
predstavljaju osnov i polazište za analizu njegove praktične primene i uloge koju ima u
jednom konkretnom preduzeću.
Kao primer na kojem smo vršili naše istraživanje uzeto je Preduzeće za telekomunikacije
„Telekom Srbija“ a.d., kao jedno od najvećih i najprofitabilnijih Javnih preduzeća i vodeća
kompanija u oblasti telekomunikacija ne samo u našoj zemlji, već i u regionu.
1.2. Značaj i aktuelnost istraživanja
Značaj naših istraživanja ogleda se u boljem razumevanju i shvatanju aktivnosti menadžmenta
ljudskih resursa i uloge koju on ima u ostvarivanju organizacione uspešnosti.
Kroz praktičan primer, na osnovu uvida u poslovanje konkretnog preduzeća, ukazano je na
njegovo mesto i ulogu koju ima u domaćim preduzećima.
Istraživanje posebno dobija na značaju i aktuelnosti u periodu trenutne svetske ekonomske
krize, kada su mnoge organizacije suočene sa finansijskim problemima i borbom za opstanak.
Štednja na svim nivoima i u svim oblicima, svođenje rizika u poslovanju na najmanju moguću
meru, kao i racionalna potrošnja i efikasnija upotreba svih resursa, pa tako i ljudskih,
predstavlja glavne mere odbrane.
Veoma je važno takođe, otklanjanje nepoverenja, koje se navodi kao jedan od glavnih
uzročnika krize, kao i podizanje nivoa svesti među svim zaposlenima o njenim posledicama i
rizicima za poslovanje, kako bi u domenu svojih nadležnosti i odgovornosti dali veći doprinos
opstanku i stabilnosti organizacije.
1
Pored navedenih, preduzeća u Srbiji suočavaju se i sa brojnim problemima koje tranzicija nosi
sa sobom.
Mediji su prepuni vesti o štrajkovima radnika zbog neisplaćenih zarada, o lošim
privatizacijama u kojima poslodavci otpuštaje zaposlene, kako bi zaradili rasprodajom
nekretnina, o velikoj stopi nezaposlenosti u kojoj propada neiskorišćeno znanje i mladost, o
poslodavcima koje više interesuje kojoj stranci pripada kandidat i čiji je sin, nego ono šta zna
i može.
Kako se sa svim ovim problemima i izazovima savremenog društva nosi jedno od najvećih
preduzeća u Srbiji, sagledali smo kroz prizmu upravljanja najvrednijim resursima, ljudima sa
njihovim znanjem, veštinama, sposobnostima i razvojnim potencijalima.
1.3. Ciljevi istraživanja
Cilj ovog rada je, da se na osnovu analize i deskripcije najvažnijih aktivnosti menadžmenta
ljudskih resursa, kako teorijski, tako i na praktičnom primeru u konkretnom preduzeću, ukaže
na značaj koji on ima za poslovanje organizacije i postizanje njene uspešnosti.
Naučni cilj rada jeste naučna, teorijska i praktična deskripcija i analiza aktivnosti
menadžmenta ljudskih resursa.
Društveni cilj jeste da ovaj rad bude od praktične koristi, to jest da pruži informacije i nova
saznanja onima koje interesuje ili koji žele da se bave menadžmentom ljudskih resursa.
1.4. Hipoteze istraživanja
Polazna hipoteza ili misaona pretpostavka na kojoj se zasniva ovaj rad je:
Savremena teorija ukazuje da su ljudski resursi najznačajniji resurs organizacije, što
ukazuje na važnost efikasnog upravljanja njima u cilju ostvarivanja, kako organizacionih,
tako i individualnih ciljeva i interesa.
Posebne hipoteze istraživanja su sledeće:
Od kvaliteta procesa upravljanja ljudskim resursima (menadžmenta ljudskih resursa)
zavisi organizaciona uspešnost.
Sve aktivnosti menadžmenta ljudskih resursa su izuzetno važne, međutim, kao najvažnije
možemo izdvojiti proces selekcije zaposlenih i njihovo obrazovanje, dalje usavršavanje i
razvoj karijere.
Preduzeće za telekomunikacije „Telekom Srbija“ a.d. ima razvijenu funkciju
menadžmenta ljudskih resursa.
Preduzeće za telekomunikacije „Telekom Srbija“ a.d. vodi računa o potrebi stalnog
obrazovanja, usavršavanja i razvoja zaposlenih.
8. TELEKOM SRBIJA a.d. – OSNOVNI PODACI O PREDUZEĆU
Teorijsko razmatranje menadžmenta ljudskih resursa sprovedeno u prethodnom delu rada,
predstavlja osnov i polazište za analizu njegove praktične primene i uloge koju ima u jednom
konkretnom savremenom preduzeću. Kao primer na kojem ćemo vršiti naše istraživanje uzeto
je Preduzeće za telekomunikacije „Telekom Srbija” a.d., kao jedno od najprofitabilnijih
Javnih preduzeća i vodeća kompanija u oblasti telekomunikacija ne samo u našoj zemlji, već i
u regionu.
Brojne turbulentne promene koje karakterišu savremeno poslovno okruženje, među kojima su
svakako najbrže i najučestalije one na polju tehnologije, pogotovo informatičke, nisu zaobišle
ni oblast telekomunikacija i Interneta, naprotiv. Navedene oblasti su izložene stalnim i
ubrzanim promenama koje iziskuju konstantno unapređivanje znanja i veština zaposlenih.
Upravo značaj koji znanje ima u savremenim uslovima poslovanja, opredelio nas je da u
ovom radu istraživanje menadžmenta ljudskih resursa vršimo na primeru preduzeća u kojem
je znanje zbog prirode delatnosti, ne samo faktor konkurentske prednosti i uspeha, već i faktor
opstanka.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.