Odlomak

Od postanka civilizacije i prvobitne razmjene na lokalnoj pijaci, pa sve do industrijske revolucije, kvalitet je bio najvažniji pokazatelj svih vidova poslovanja među ljudima. Naglim industrijskim razvojem kvalitet je zapostavljen i gurnut u stranu, dok su obim proizvodnje i produktivnost postali vodeći pokazatelji uspješnog poslovanja.
Revolucija kvaliteta koja je dominira tokom dvadesetog vijeka predstavlja civilizacijski odgovor na izazove koje je donijelo industrijsko društvo. Danas je kvalitet dominantan kriterijum kupca prilikom izbora isporučioca, a novi koncept kvaliteta se smatra superiornim metodom za reformu menadžmenta.

Za razliku od tradicionalnog pristupa novi koncept kvaliteta obezbjeđuje povećanje prodaje uz istovremeno sniženje ukupnih troškova poslovanja.

Revolucionarna promjena koju donosi nova filozofija kvaliteta je prelazak sa odnosa konfrontacije na odnos participacije u svim vidovima čovjekovog delovanja.
Upravljanje kvalitetom postaje jedan od najvažnijih zadataka savremenog menadžmenta. Standardi kvaliteta koji su postavljeni kao obavezni su u početku zamišljeni kao način smanjivanja škarta, ali su se pokazali kao uspješan metod organizacije i instrument poboljšanja proizvodnog procesa ne samo u industriji, već i u obrazovnim, zdravstvenim ili ustanovama javne uprave.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 22 stranica
  • Upravljanje promenama -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Bosna i Hercegovina,  Banja Luka,  UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet  

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari