Odlomak

Metode i tehnike, odnosno alati kvaliteta su praktične veštine, sredstva ili mehanizmi koji se primenjuju za rešavanje specifičnih zadataka i problema vezanih za upravljanje integrisanim sistemima i prilagođeni su za masovno korišćenje. Mogu se sistematizovati na više mogućih načina, kao što su: tradicionalni alati (statističko-inženjerske metode), tkz. „sedam prostih metoda za unapređenje kvaliteta“ i menadžerski alati. Najčešće korišćena metoda koja predstalja preduslov primene naprednijih alata je prikupljanje, izdvajanje, obrada, prikazivanje i analiza podataka. Najrasprostranjenije grafičko prikazivanje je kružni dijagram (različiti oblici „pite“), stubni dijagram, histogram, „radar dijagram“ , Pareto dijagram, i dijagram uzroci-posledica („išikava“, ili „riblja kost“). Jedan od naprednih pristupa primene alata je takozvani „6σ“ pristup. Sedam prostih metoda je namenjeno za ostvarivanje statističke kontrole kvaliteta proizvoda od strane neposrednog proizvodnog osoblja od koga se ne zahtevaju nikakva specijalna znanja. Mogu se primenjivati u bilo kom redosledu i u svakoj kombinaciji, grupno i pojedinačno. Razvijene su pod rukovodstvom poznatog japanskog specijaliste Kaoru Ishikawe, prvog generalnog sekretara japanskog udruženja naučnika i inženjera (Japanese Union of Scientists and Engineers – JUSE, osnovanog 1946.). Njihov smisao je stvaranje kulture kvaliteta, odnosno služe za istraživanje kontinuiranih unapređenja [1.].
Statističke metode kontrole kvaliteta procesa rada najčešće koriste više navedenih metoda zajedno sa namerom da se omogući kompleksan prikaz opservirane problematike i znatno olakša sprovođenje operacija kontrole i brzo sticanje uvida u stanje opserviranog procesa i donošenja adekvatnih zaključaka. Metode za unapređenje ISM se mogu primenjivati u svakodnevnoj praksi menadžmenta kvalitetom pri analizi najznačajnijih-prioritetnih problema, odnosno lociranja „gorućih problema”. Uloga navedenih metoda sastoji se u sledećem: planiranje, prikupljanje, obrada i unifikacija kako objektivnih tako i subjektivnih podataka, zatim korišćenje informacija pri analizi i upravljanju, kao i uređivanje odnosa, uz donošenje odluka, prognoza budućih situacija, delegiranje odgovornosti i zaduženja u okviru delokruga rada i definisanja nekih drugih funkcija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Upravljanje kvalitetom -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Čačak,  UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Tehnički fakultet u Čačku  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari