Odlomak

Savremena predškolska ustanova ima zadatak da deci obezbedi povoljnu društvenu i materijalnu sredinu sa svim potrebama, uslovima i podsticajima na razvoj bogatih, raznovrsnih i osmišljenih aktivnosti, kojima oni mogu da se predano bave koristeći svoje ukupne potencijale za razvoj sposobnosti. Smatra se da deci treba omogućiti, već na tim uzrastima, da se igraju, praktično, konstruktivno i stvaralački deluju, komuniciraju i sarađuju sa vršnjacima i odraslim osobama u ustanovi i van nje. Ustanova treba da predstavlja sredinu u kojoj se svako dete oseća sigurno i prihvaćeno da bi moglo bezbedno i relativno samostalno da ispituje svet oko sebe, stičući pozitivna iskustva koja će se izraziti skroz sklonost i sposobost za aktivno učestvovanje u životu i radu zajednice dece i vaspitača, kakvu predstavlja vaspitna grupa. (Pravilnik o Opštim osnovama predškolskog programa, 2006)
Programi vaspitno-obrazovnog rada predstavljaju osnovni radni dokument vaspitno-obrazovne ustanove, kojima ona reguliše svoj rad u celini i svakom programskom i organizacionom delu. Takođe, oni treba da budu jasno upustvo za programiranje, planiranje i vrednovanje ovog rada, u skladu sa karakterom ustanove, potrebama dece, njihovih roditenja, kao i društvene zajednice u celini.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari