Odlomak

Motoričko ponašanje dece je predstavljeno celokupnom motoričkom aktivnošću koju deca mogu da izvedu u igri, sportskim i rekreativnim, u mnogim svakodnevnim aktivnostima ktivnostima, kuće samostalno ili kod najranijeg uzrasta uz pomoć starijeg.
Optimalan nivo motoričkih sposobnosti, dobro razvijene fundamentalne motoričke veštine i zdrava telesna struktura, od velikog su značajna za zdravlje, kvalitet života povezan sa zdravljem i ukupno blagostanje dece.
Roditelji, vaspitači, učitelji i nastavnici fizičkog vaspitanja imaju veliku ulogu u stvaranju uslova za zdravo odrastanje dece. Sa polaskom u školu, časovi fizičkog vaspitanja za mnogu decu predstavljaju jedinu mogućnost sistematskog i stručno vođenog fizičkog vežbanja. Zato učitelji i nastavnici fizičkog vaspitanja preuzimaju značajnu odgovornost za dalji razvoj i podsticanje motoričkih sposobnosti i veština, koje omogućavaju deci da se samopouzdano i kompetentno uključe u fizičku aktivnost i sport.
Važno je stvoriti uslove za izvođenje motoričkih aktivnosti, birati mesto izvođenja: krevet, pult, topli pod, strunjača, zatvoreni ili otvoreni topli pod, strunjača, zatvoreni ili otvoreni prostor i prostor –– terasa, dvorište, staviti detetu na raspolaganje terasa, dvorište, staviti detetu na raspolaganje različite predmete u cilju obogaćivanja motoričkih sposobnosti.
Program fizičkog vaspitanja obezbeđuje prostor punog angažovanja učenika, sticanje teorijskog znanja i ovladavanje sportsko-tehničkim veštinama, stimulišući ga da sopstvenim snagama doprinese razvoju ličnih sposobnosti i osobina i izgrađivanju svoje ličnosti.

Rating: 4.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari