Odlomak

UVOD
Danas je veoma važno da deca sa smetnjama u razvoju imaju priliku da se školuju sa svojim vršnjacima u redovnim školama. Stoga vaspitači i nastavnici uče kako da izađu na kraj sa različitim potrebama koje se javljaju kod dece sa kojom rade. Takođe roditelji mogu da izaberu školu koja je u blizini mesta stanovanja kao bi dete sa smetnjama u razvoju imalo priliku da ide u školu sa decom iz lokalnog okruženja. Na taj način ova deca ni na koji način nisu izdvojena i etiketirana kao drugačija već ona postaju vidljiv,sastavni deo svoje zajednice družeći se sa svojim vršnjacima. Za decu sa poteškoćama iz spektra autizma rana intervencija,uz odgovarajući način podučavanja i vođenja pomaže detetu da razvije veoma važne socijalne,komunikativne i veštine igranja koje će obezbediti bazu za dalje učenje. Problemi u ponašanju lakše mogu da budu ublaženi dok su deca u ranom uzrastu. Iako to ne garantuje da tokom vremena neće biti daljih poteškoća,obezbeđuje deci i njihovoj porodici dobar početak i pomaže u izgradnji samopouzdanja. Cilj ovog rada je da se ukaže na sam pojam inkluzije i na načine na koje autistično dete može da uči i razvija neke svoje potencijale.

O NEKIM METODOLOŠKIM NEDOUMICAMA
Verovatno ni u jednoj oblasti nije bilo toliko dilema u pogledu terminologije kao u oblasti medicinskih i društvenih nauka koje se bave pružanjem pomoći osobama sa teškoćama u razvoju. S jedne strane postojao je strah od stigmatizacije (negativnog socijalnog obeležavanja) i svođenja identiteta osoba sa teškoćama u razvoju na samo oštećenje. Takva redukcija identiteta imala je ozbiljne negativne posledice u praksi. Napori stručnjaka bili su usmereni na smanjenje razvojne teškoće putem korekcije oštećene funkcije, a pri tome je bio zanemaren podsticaj razvoja očuvanih funkcija. Takav pristup je otežavao profesionalno osposobljavanje, jer je postojao veoma mali broj profesija za koje bi moglo biti osposobljeno lice čije su sposobnosti ostale neotkrivene i nerazvijene.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Skripte

Komentari