Odlomak

Razdoblje u razvijanju dece koje traje do polaska u školi može biti okarakterisano kao jedno od najzahtevnijih i najkompleksnijih razdoblja, posmatrano iz ugla brojnih kriterijuma. O ovome svedoči i stav koji iznose Arsić i Savković: „Predškolski period predstavlja najburniji i najintenzivniji period u razvoju ličnosti, koji karakteriše ubrzani rast i razvoj.“ Brojne su mogućnosti koje sa sobom donosi ovaj period kod dece, te je veoma važno u ovom periodu pružiti im adekvatnu negu, pažnju i sistematičan razvoj njihovih veština i sposobnosti i sticanje novih znanja. Jedan od najvažnijih izvora ovih znanja, institucija koja podstiče razvoj veština i sposobnosti kod dece, kao i njihovu socijalnizaciju u ovom uzrastu svakako jeste predškolska ustanova, odnosno vrtić.
„Koreni vaspitno-obrazovnog sistema nalaze se u predškolskoj ustanovi i vrtiću, koja je prva edukativna sredina u kojoj se dete, van porodice, obrazuje, vaspitava, socijalizuje i razvija je dečji vrtić.“ Sve navedeno jasno upućuje na važnost postojanja sistematičnog i na znanjima i iskustvima baziranog predškolskog programa, koji je potrebno da unutar predškolskih ustanova realizuju kvalifikovani i adekvatni vaspitači i stručnjaci.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari