Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio studenti.rs 15. avgust 2019. Prijavi dokument
Neretko se može čuti i pročitati da je u vreme računara i drugih modernih tehničkih sredstava školskoj tabli mesto jedino u muzeju. Oni koji tako misle ipak su u zabludi, jer i pored tehničkog napretka školska tabla ostaje univerzalno nastavno sredstvo. U nastavnom procesu može se veoma uspešno koristiti za različite potrebe među kojima su: demonstracije, ilustrovanje, dopunjavanje, objašnjavanje, rezimiranja.
Iako pojava školske table datira iz perioda drevnog Sumera, njena primena je i danas nezaobilazni deo vaspitno obrazovnog procesa. Školska tabla predstavlja nezamenljivo nastavno sredstvo koje se koristi u školama širom sveta.
Efikasnost korišćenja školske table zasniva se na vizualizaciji nastavnih sadržaja, a time se radni učinak znatno povećava. Vizuelni utisak može biti vrlo ubedljiv ako se školska tabla upotrebi u kombinaciji sa drugim nastavnim sredstvima kao što su modeli, slike i pregledi. Moderne školske table, načinjene od pogodnih materijala (magnetne table, table sa staklenom površinom) omogućavaju da se na njima napravi mala izložba.
Pojmovna određenja – nastavna sredstva, nastavna pomagala, vizuelni mediji, tehnički uređaji
Od početka organizovane nastave činjeni su napori da se olakša, racionalizuje i intenzivira proces sticanja znanja, umenja i navika. Zbog toga se u nastavi korišćena određena nastavna sredstva i pomagala, odnosno didaktički mediji koji su posrednici između ljudskog saznanja i objektivne stvarnosti. Računar, skulptura, maketa, geografska karta sami po sebi nisu nastavni mediji. Oni to postaju kada počnu ostvarivati didaktičku funkciju, odnosno kada u planiranom i sistematično organizovanom procesu služe da se ostvare ciljevi poučavanja i učenja i kada služe lakšem razumevanju neke pojave (Vilotijević, 1999). Nastavna sredstva i pomagala maksimalno aktiviraju učenike, olakšavaju bolje shvatanje i razumevanje prirodnih i društvenih pojava, procesa i zakonitosti i skraćuju vreme usvajanja novih znanja.
Materijal na kome učenici stiču znanja je vrlo raznovrstan i grubo se može podeliti na nastavna sredstva i nastavna pomagala. Pomoću nastavnih sredstava, u okviru prilagođenog nastavnog plana i programa, ostvaruju se ciljevi obrazovanja. Pri tom treba tačno definisati: 1. Koja će nastavna sredstva biti upotrebljena i kada? 2. Kako se koriste? 3. Ko ih priprema? Didaktičke medije treba posmatrati kroz prizmu didaktičkih funkcija koje mogu ostvariti u nastavi. Dakle, mediji su izvori odgovarajućih stimulacija, oni usmeravaju pažnju i druge aktivnosti osoba koje uče, utiču na pripremanje modela ponašanja, uzrokuju transfer, prenose informacije i omogućuju proveravanje uspeha.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.