Odlomak

Od najranijeg detinjstva dete, iako toga još nije svesno, teži kretanju. Prvo su to nekontrolisana bacakanja ruku i nogu, pa puzanje, a nakon toga hodanje. Iako tada ti pokreti nemaju konkretni kineziološki cilj nego jednostavno dolaze sa rastom, preduslov su i temelj za dalje. Istina, puzanje brzo prođe ali se i vrati samo ovaj put kao kineziološka aktivnost. Nedugo nakon što prohoda, kreće trčanje, valjanje, penjanje, padanje, dizanje i ostale kretne strukture koje njih vesele. Sve te kretne strukture su prvo sastavni deo igre. Polaskom u školu igra ne nestaje, naprotiv, sastavni je deo telesne i zdravstvene kulture mlađe dece.
Kretne strukture koje su do škole bile slučajne, sada postaju kineziološka aktivnost i sastavni deo uspešnog rasta i razvoja. Sistematsko, primereno i planirano vežbanje ima neprocenjivu važnost u anatomskom, fiziološkom i motoričkom razvoju. Škola je jedno od mesta gde se s decom sprovodi takvo vežbanje. Planira se i programira svaki čas fizičke kulture, s ciljem što boljeg višestranog razvoja motoričkih sposobnosti.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 24 stranica
  • Metodika fizičkog vaspitanja Prof.dr Vesko Milenković
  • Školska godina: Prof.dr Vesko Milenković
  • Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje, Sport
  • Srbija,  Leposavić,  UNIVERZITET U PRIŠTINI - Učiteljski fakultet u Prizrenu Leposaviću  

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari