Odlomak

Opredeljenje putnika za željeznički ili drumski saobraćaj
 Uvod

Objašnjenje pojma-definicija
Saobraćaj je važan dio privrede jedne zemlje i bitan uslov postojanja i razvoja drugih privrednih grana, i zato se može definisati kao organizovano kretanje transportnih jedinica na zajedničkoj mreži saobraćajnica. U zavisnosti od vrste saobraćajnica razlikujemo: kopneni (željeznički i drumski), vodni (riječni i pomorski), vazdušni, poštanski, telekomunikacioni i cjevovodni. U ovom istraživanju će biti govora o kopnenom vidu saobraćaja, i to koji će putnici prije izabrati za prevoz, da li željeznički ili drumski.

Željeznica je transportni sistem sa svim njenim transportnim kapacitetima i ljudstvom, tj. željeznica predstavlja tehničko-tehnološki sistem koga čine put, vozila i kadrovi. Glavna karakteristika željeznica je kretanje vozila po unaprijed utvrđenom putu (šinama).
Prednosti željezničkog saobraćaja
Odvijanje saobraćaja se vrši u svako doba godine, danju i noću, bez obzira na vremenske uslove jer ne otežavaju odvijanje saobraćaja; Jeftiniji je i do tri puta od ostalih vidova saobraćaja; Pruža najveću udobnost putnicima jer pored klasičnih putničkih kola postoje i kola za ručavanje, kušet i spavaća kola; Visoka bezbijednost prevoza
Nedostaci željezničkog saobraćaja
Odvijanje saobraćaja po unaprijed utvrđenom putu bez mogućnosti da se taj put mijenja; Izgradnja željeznica je skupa i na brdovitim područjima skoro neizvodiva;
Drumski saobraćaj podrazumijeva prevoz putnika, robe i prtljaga drumom.
Prednosti drumskog saobraćaja
Mogućnost prilagođavanja saobraćajnim potrebama i izvorima robnih i putničkih tokova; Povezivanje manje razvijenih mjesta sa gradovima; Transportna sredstva su jeftinija u odnosu na željeznički saobraćaj i lakše ih je održavati; Izgradnja puteva ne traje dugo; Prevoz od slučaja do slučaja (naručeni,ugovoreni prevoz);
Nedostaci drumskog saobraćaja
Transportni kapacitet je manji u odnosu na željeznicu; Stepen bezbijednosti je nizak; Zagađuje okolinu; Manja udobnost u odnosu na željeznicu.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari