Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 09. januar 2020. Prijavi dokument
Organizaciono učenje je nov koncept u menadžmentu koji je nastao krajem 60-tih i početkom 70-tih godina 20. veka u cilju objašnjavanja pojava do kojih je došlo pod dejstvom novih trendova u organizacijama. Tradicionalna praksa vodećih kompanija da se ulaže u razvoj kompetentnosti pojedinaca i favorizovanje istraživačko-razvojne funkcije, doživela je veliki neuspeh sa pojavom japanskih kompanija koje su svoj uspeh zasnivale na integralnom procesu učenja i razvoja svih zaposlenih. Dugi periodi stabilnosti više su bili posledica nedostajanja prave konkurencije nego kreativnog rada menadžera i eksperata iz istraživačko-razvojne funkcije.
Organizaciono učenje i na njemu baziran koncept organizacije koja uči povezuje učenje sa performansama preduzeća. Učenje je proces od vitalnog značaja za opstanak i napredak organizacija. Cilj koncepta je zalaganje za radikalne promene u ponašanju menadžera i zaposlenih u organizacijama koje treba da dovedu do promene samih organizacija u smislu da se one od organizacija sa niskim performansama transformišu u organizacije sa visokim performansama.
Pojmu organizacije koja uči posvećeno je mnogo pažnje od kasnih 70-tih godina, da bi u poslednje vreme ovaj pojam privukao veliko interesovanje zbog kompleksne i dinamične sredine u kojoj organizacije posluju. Organizacija koja uči se definiše kao organizacija u kojoj ljudi kontinuirano povećavaju svoje mogućnosti kako bi ostvarili rezultate koje žele, u kojoj otvorena i široka razmišljanja predstavljaju prirodnu pojavu, u kojoj su grupni ciljevi slobodno postavljeni i gde ljudi neprestano uče kako učiti zajedno.
Organizacija koja uči je ona organizacija koja ulaže u razvoj i obrazovanje svojih zaposlenih, jer prepoznaje da su kadrovi jedini kreativni element sa kojim kompanija raspolaže. Zaposleni u ovim organizacijama teže razvoju svojih potencijala, deleći viziju vrednog cilja sa svojim kolegama u timu. Organizacija koja uči je onaj tip organizacije koji je prepoznao ljudske resurse kao svoje najvrednije resurse, jer oni predstavljaju pokretaćku snagu inovacija. U ovim organizacijama vrši se podsticanje obrazovanja svih zaposlenih, kao i razmena informacija među njima, čime se stvara visoko obrazovni kadar koji je u stanju da razume i prati promene koje se dešavaju.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.