Odlomak

Prema istraživanju koje je obuhvatilo 57 zemalja, saobraćajne nezgode su najčešći uzork (26-77%) smrtnih slučajeva usled nenamirnih povreda. Obilje različitih uticaja doprinosi nastanku saobraćajnih nezgoda i veličini posledica. Brojni su pokušaji da se ovi uticaji nekako sistematizuju. Američki naučnik William Haddon je pokušao da sistematizuje ove uticaje u matrici koja je po njemu i nazvana Hedonova matrica (Haddon ,1980).
Mada je osnovna postavka Hedonove matrice dobra, vrlo brzo se pokazalo neophodnim da se put istakne kao značajn faktor bezbednosti saobraćaja. Tako je i nastala proširena Hedonova matrica.

Čovek je najznačajniji faktor u konturi Č-V-P-O ( čovek-vozilo-put-okruženje). Čovek je najfleksibilniji, najadaptibilniji i najvredniji element u sistemu Č-V-P-O. Sa druge strane, čovek je najranjiviji deo tog sistema. Čovek utiče na sve okolnosti pre, za vreme i posle saobraćajne nezgode. Među ovim elementima posebno se ističu sposobnosti, znanja, stavovi i ponašanje čoveka.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Bezbednost

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari