E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 12. jun 2018. Prijavi dokument
Uvod:
Krajem 20. i početkom 21. veka bitno se promenila koncepcija i shvatanje o suštini obrazovanja, nastave i učenja. Na promene u ovoj oblasti uticali su ne samo školski, već i vanškolski uslovi i okolnosti, pre svega ekonomski, a zatim društveni i politički. Usledile su promene sadržaja i karaktera obrazovanja, ali i promene samih oblika obrazovanja i drugačije, ekonomičnije i efikasnije organizovanje nastave i obrazovanja. To je imalo uticaja na prevazilaženje tradicionalnog razredno-časovnog sistema kao tendencije univerzalnosti i šabloni-ziranja nastave. U sadašnje vreme obrazovanje se više ne može određivati samo kao usvajanje znanja u cilju prilagođavanja pojedinaca postojećoj stvarnosti, već i kao proces opstanka pojedinca, koji putem vlastitih različitih potencijala i iskustava uči da iskazuje samoga sebe, da svetu i sredini u kojoj živi postavlja pitanja, traži odgovore i rešenja i neprestano ostvaruje svoje mogućnosti.
1. Pojam nastave
Sadržaj nastave obuhvata određenu količinu znanja o pojavama, procesima i zakonitostima u prirodi i društvu, kao i znanja o pravilima i normama društvenih odnosa, koje učenici treba da u toku nastave usvoje.
Nastavni sadržaji predstavljaju posebno odabrana i didaktički obrađena, pedagoški vredna saznanja o prirodi i društvu, te spoznaje iz kulture, umetnosti, nauke, tehnike, tehnologije, svakodnevnog života i rada kojim se obezbeđuje uspešan razvoj učenikove ličnosti, njegova savremena obrazovanost i celovita razvijenost, kao i sistematska priprema za aktivan stvaralački društveni i lični život, rad, razonodu i odmor.
Tokom istorijskog razvoja ljudske zajednice, a naročito u periodu naglog uspona nauke umnožavana su naučna i druga znanja, što je uticalo na uvođenje novih predmeta i proširivanje nastavnih programa u školama.
Na početku razvoja stare Grčke glavni predmeti bili su muzika i gimnastika. Kasnije se uvodi više predmeta, kao što su: gramatika, retorika, filozifija, aritmetika, geografija i astronomija.
U Rimskom carstvu ti predmeti grupisani su u trivijum i kvadrijum.
U feudalnom društvu u crkvenim školama prevladavali su sadržaji iz pismenosti, teologije, retorike, prava, a u svetovnim (cehovskim, trgovačkim i magistarskim) školama bilo je zastupljeno knjigovodstvo, bankarstvo, matematika, geografija, poznavanje roba i mernih instrumenata.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.