Odlomak

Sadržaj

 
Pedagigija kao naučna disciplinarazvija se u 19. veku. Teži razvoju pedagoške teorije i prakse. Do 19. veka ona se nalazila u sklopu filozofije. NJeni začeci se nailaze kod sofista (Sokrata, Platona i Aristotela u 5-6 v.p.n.e.).

Poznati istoričari pedagogije su:
18.vek – G.K. Rumer, K.A. Šmid, F.Pulsen…
19.vek – O. Vilman, P. Bart, P. Monroe, S.A. Frumov…
Antički pedagozi
Antički filozofi svoja razmišljanja nisu izdvajali od univerzalne slike sveta i čoveka svoga doba. Najpoznatiji pedagozi antičke Grčke:
• Sokrat – (4. jun, 470. p. n. e. – 399. p. n. e.u Alopeki) njegov najznačajniji doprinos zapadnjačkoj misli je njegova dijaloška metoda istraživanja, poznata kao sokratski metod koji je on široko primenjivao u ispitivanju ključnih moralnih koncepata, a prvi put je opisan u Platonovim Sokratskim dijalozima. Umro je 399.godine tako što je ispio pehar kukutinog otrova, nakon smrtne presude koju mu je izrekao atinski demokratski sud.
• Platon – (427. p. n. e. u Atini – 347. p. n. e) bio je Sokratov učenik. Osnovao je svoju filozofsku školu (gimnazijum).
• Aristotel –( 384. p. n. e. – 322. p. n. e. u Stagori) od 18. do 37. Godine

Stari Rim
U Rimu su nametnuli potrebu bavljenja drugačijim pedagoškim problemima nego u Staroj Grčkoj. Teoretičari rimskog vaspitanja se bave problemom razvijanja govorništva i metoda vaspitanja.
Marko Fabije Kvintilijan rođen oko 35. g. n. e. u Kaligurisu. Po svim delima pravi pedagog – vodio je retorske škole i razradio metodiku govorništva. Izgleda da je od svih Kvintilijanovih izgubljenih dela najznačajniji bio retorski spis “O uzrocima propadanja besedništva”, kao i “Obrazovanje govornika”.
Feudalizam
U periodu feudalizma autoritet crkve i crkvene hijerarhije je iznad svega, takođe i iznad nauke “Nauka je sluškinja teologije”. Istaknuti predstavnici hrišćanske crkve su sv. Avgustin, Jovan Zlatousti, Vasilije Veliki – 4. i 5. vek.
Toma Akvinski – (oko 1225 – 7. mart 1274)odvaja umni od fizičkog rada. Negativne karakteristike školastike u nastavi: učenje napamet, bez razumevanja i aktivnosti intelekta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari