Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 26. novembar 2018. Prijavi dokument
Likovno stvaralaštvo dece se ubraja u područje umetničkog stvaralaštva, i dodaju mu se likovno – izražajna sredstva. Dete se interesuje za ovaj vid stvaralaštva kada dostigne određen nivo telesnog i psihičkog razvoja, što u velikoj meri zavisi od okruženja u kojem dete odrasta. Mnogi autori koji se bave ovom tematikom naglašavaju da se detetu ne treba puno mešati u crtež, treba ih upućivati tek toliko da uspešno rešavaju likovne probleme, ali da taj uspeh zavisi od njihovih, a ne od likovnih ideja odraslih.
Promišljanje o odnosu umetnosti i vaspitanja i obrazovanja prisutno je u pedagoškim teorijama različitih epoha, počev od antičkog doba do danas, najčešće kao sastavni deo teorijskih rasprava i učenja o ulozi umetnosti u životu i razvoju čoveka, razmatranju pojma lepog, pojma vrednosti i sl. Autori koji se bave ovim problemom složni su da u svakom detetu postoje mogućnosti doživljavanja, procenjivanja i likovnog stvaranja, izražavanja, da likovno stvaralaštvo dece ima svoj kontinuitet i faze razvoja, kao i da vaspitno-obrazovni uticaji imaju ulogu u njegovom razvoju. Međutim, postoji neusaglašenost mišljenja autora u pogledu pitanja koja je optimalna mera uticaja. U radu je dat pregled različitih stavova autora u vezi sa pitanjem u kojoj meri vaspitanje i obrazovanje utiče na tempo i nivo likovnostvaralačkog izraza deteta i učenika.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.