Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 06. jun 2019. Prijavi dokument
Među rizičnim ponašanjima dece i mladih, u poslednje vreme, posebno mesto zauzima nasilje među vršnjacima. Vršnjačko nasilje u školi podrazumeva pojam „napadanja“ (norveški mobbing) ili „nasilništva“ (eng. Bullying) gde jedna osoba zlostavlja drugu. Nasilništvo ili viktimizacija određena je na sledeći način: „Učenik je zlostavljan ili viktimiziran kada su ona ili on kontinuirano i trajno izloženi negativnim postupcima od strane jednog ili više učenika.“ (Olweus, 1998:19)
Nasilje je negativan uticaj na osnovne ljudske potrebe (ili život) koje se može izbeći i koji ograničava potencijalnu mogućnost zadovoljenja tih potreba, takođe obavezno podrazumeva nesrazmernost snaga. Pojam nasilništva se ne upotrebljava u slučaju kada se dva učenika približno jednake snage (fizičke i duhovne) tuku i prepiru.
Postoji razlika između direktnog nasilništva – sa otvorenim napadima na žrtvu (kao što su udaranje, maltretiranje ili zastrašivanje, podsmevanje, ruganje) i indirektnog nasilništva ( kao što je širenje glasina – ogovaranje, ili ohrabrivanje ostalih učenika da odbace ili izoluju nekoga) u obliku društvene izolacije i namernog isključivanja iz grupe.
Dečaci su više izloženi nasilju, više učestvuju u zlostavljanju, češće se služe fizičkim nasiljem, češće su izloženi nasilju pojedinca. Među devojčicama su uobičajene suptilnije metode nasilja (ogovaranje, ignorisanje, širenje glasina i sl.). Među devojčicama se zbog toga teže otkriva, češće su izložene nasilju grupe.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.