Odlomak

Uvod
Porodica je temeljna socijalna institucija koja presudno utiče na sudbinu pojedinca, ona je temeljna jedinica društvene strukture i ishodište društvenih odnosa. Porodica je najvažnija institucija u kojoj ličnost započinje svoj put u život, u društvo. U porodici djeca usvajaju intelektualne, kulturne, društvene i moralne vrijednosti, a roditelji su prvi i najvažniji učitelji. U porodici se uči komunikacija, ponašanje, stavovi, interesi ali i način provodjenja slobodnog vremena. Budući da je malo zajednički provedenog slobodnog vremena, izuzetno je važan njegov kvalitet. Način na koji se u porodici provodi slobodno vrijeme uticati će na djetetov razvoj, na njegovo odrastanje, samopouzdanje, razvoj kreativnosti i socijalnih vještina, kao i na razvoj intelektualnih sposobnosti. Za većinu ljudi slobodno vrijeme je predstavljeno u djetinjstvu kroz porodična iskustva. Dijete prvu percepciju, prvo opažanje slobodnog vremena formira najprije unutar porodice.

 

 

 
Pojmovno odredjenje
Na mnoga pojmovna odredjenja možemo naići, veliki broj naučnika se bavio ovom tematikom. U pedagoškoj literaturi pojmom slobodno vrijeme označavalo se vrijeme koje pojedinac ispunjava i oblikuje prema vlastitim željama bez bilo koje vrste obaveze i nužde.
Porodica je bit ljudske zajednice, ona nas uči kako da živimo i kako da prevazilazimo date prepreke u životu. Porodica je mnogo bitna za razvoj naše ličnosti do njenih maksimuma.
Mandić navodi da:
“ U porodici dijete doživljava prve socijalne kontakte, ostvaruje prve ljudske odnose, doživljava njihovu psihološku vrijednost, stiče predstave o svijesti, medjuljudskim odnosima, saznaje logiku društvenih odnosa i sagledava svoj položaj u društvu. U njoj se stiču prva znanja, uče vještine, navike i razvijaju sposobnosti;
U porodici se razvija i stabilizuje emocionalni život ličnosti, stiču se temelji strukture ličnosti, postavljaju osnove pogledu na svijet, idejnoj orjentaciji i osnovnim životnim uvjetima i pogledima; u porodici se stiču osnovna karakterna svojstva, osnove radne, estetske i moralne kulture djece i omladine; u porodičnom životu prema brojnim ranijim i novijim istraživanjima postavlja se baza fizičkom i mentalnom zdravlju ličnosti, stiču se osnovni modeli društvenog ponašanja i djelovanja.” ( Mandić P., 1976.)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari