Roditeljsko vaspitanje
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 04. januar 2016. Prijavi dokument
UVOD
Matematičko obrazovanje predstavlja čitav niz nastavnih postupaka, počevši od načina rada učitelja, preko kojih učenici stiču znanje i radne navike, do istraživačkih metoda. Učitelj na ovaj način vodi učenike kroz kontinuiran proces matematičkih aktivnosti i kod njih podstiče i razvija intelektualne sposobnosti.
Nastava kao proces ima svoj tok, kretanje, trajanje, svoju uzročno – posledičnu povezanost, odnosno zakonitost i taj proces je veoma složen. Upoznati složenost tog procesa u svim njegovim delovima, zapravo znači upoznati njegovu strukturu. Samo učitelj koji temeljno upozna sve strukturne elemente nastavnog procesa u njihovom međusobnom odnosu i funkcionalnoj vezi, može uspešno da izvodi nastavni proces.
Nastava je uvek namenjena isključivo učenicima. Učenik, kao pojedinac sa svojom individualnom strukturom i učenici, kao kolektiv sa svojom socijalnom strukturom, čine jedinstven kompleksni faktor nastave koji stalno direktno utiče na nastavni proces. Učitelj je stalno prisutan faktor u nastavi. Bez njega se nastava ne može zamisliti. Učitelj je organizator nastavnog rada, pod njegovim rukovodstvom učenici usvajaju znanja, umenja i navike, on preuzima odgovorne zadatke i u pripremanju i u realizaciji i u verifikovanju nastavnog rada.
Da bi se postigao maksimum uspeha nastavu matematike treba dobro oragnizovti. Učitelj planira, priprema, realizuje nastavu, a potom analizira svoj rad i postignuća. Planiranje i pripremanje nastavnog rada mora biti jedinstven proces, jer se pripremom i planiranim radom u nastavi matematike obezbeđuje racionalno i ekonomično korišćenje vremena, očiglednih sredstava i opreme uopšte.
Pripremanje prethodi glavnom delu časa i način pripremanja najviše zavisi od glavnog dela časa. Pripreme mogu biti materijalno – tehniče, što podrazumeva pripremanje sredstava za rad, saznajne – kada nastavnik obaveštava učenike šta će se raditi, psihološke – jer je potrebno učenike psihički usredsrediti na zadatke.
1. PLANIRANjE NASTAVNOG RADA
Planiranju u obrazovno – vaspitnom radu mora se posvetiti posebna pažnja, jer je obrazovanje i vaspitanje veoma značajna društvena delatnost. Nastava je organizovan i sistematski proces čija se uspešnost može osigurati samo osmišljenim i planiranim radom. Zato je planiranje nastavnog rada veoma važan i odgovoran zadatak. Učitelj je organizator i nosilac obrazovno-vaspitnog rada i zato njemu pripada primarna funkcija u planiranju tog rada. Planiranje, uspešno govoreći, predstavlja konkretizaciju nastavnog programa u određenim situacijama (rada pojedinih škola i učitelja).
Programi nastave matematike imaju svoje postavljene ciljeve i zadatke. Da bi se ostvarili nastavni ciljevi, nastvaa (odnosno sve neposredne aktivnosti u učionici) moraju biti dobro planirani. Pristup planiranju mora biti funkcionalan. Funkcionalnim planiranjem se raspored gradiva zasniva na dobrom poznavanja programskih zadataka, pravilnom shvatanju obima i dubine programskih zahteva i aktivnom prilagođavanju uslovima u kojim treba da budu realizovani. Učitelj prilikom pripremanja i planiranja obrazovno – vaspitnog rada proučava dokumenta o obrazovno – vaspitnom sistemu kod nas: stručnu literaturu, udžbenik, godišnji plan rada škole, nastavni plan i program, didaktičko – metodička uputstva i drugo.
Za uspešnu realizaciju svakog programa potreban je kvalitetan plan rada, urađen na osnovu didaktičkih zahteva. ,,Planiranje i pripremanje obrazovno – vaspitnog rada obuhvata makro planiranje – globalno – orijentacijono planiranje i mikroplaniranje (operativno planiranje) i pripremanje za svaki nastavni čas” (Vuković, 1996:247).
Izrada plana rada je rezultat pripremanja i planiranja. Plan rada je dokument organizovanog izvođenja nastave. Da bi rezultati nastave bili optimalni i da bi se nastavni proces odvijao ravnomerno, neophodno je planirati rad za celu školsku godinu. Godišnji plan ima dve odrednice: nastavne sadržaje i raspored vremena za određene sadržaje i oblike rada po mesecima
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.