Odlomak

Stvaralačka aktivnost i slobodno izražavanje učenika u savremenoj organizovanoj opšteobrazovnoj školi predstavlja dio cjelovitog programa u svim predmetnim oblastima, pa i u muzici. Dijete od roditelja nasljeđuje mnoge psihofizičke i fizičke osobine među kojima su i muzičke predispozicije, koje u socijalnoj klimi mogu da se razviju do stepena sposobnosti.

Slušna percepcija, memorisanje i improvizacija melodijskih cjelina, maštanje, kreativnost, predstavljaju elemente koje doprinose razvoju muzikalnosti. Kada se govori o prvim godinama školovanja, pedagozi ističu igru kao uspješno terapeutsko sredstvo, kroz koje dijete razvija razne sposobnosti i stiče radne navike. U školskom dobu, pored igračaka koje su i dalji aktuelne, javlja se želja za improvizacijom i dramatizacijom raznih situacija iz života, a naročito muzike (Kusovac, 2010).

Danas se u analizi stanja muzičke kulture sve više ukazuje na značajne razlike između muzike koja se kao predmet uči u školi i one koja se sluša van škole. Ovakva odvojenost ili sukobljenost se sve teže prevazilazi, posebno u okolnostima smanjivanja fonda časova nastave Muzičke kulture i načina na koji se ona danas izvodi u školi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Metodika nastave muzičke kulture dr Desanka Trakilović
  • Školska godina: dr Desanka Trakilović
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Bosna i Hercegovina,  Bijeljina,  Univerzitet 'Bijeljina'  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari