Odlomak

Takmičenje kao aktivnost u vrtiću ima svoje pozitivne i negativne strane. U pozitivne strane se ubrajaju: samopouzdanje, takmičarski duh, želja za učestvovanjem u nekim ekipnim aktivnostima. Definisanje uspeha treba da bude kroz prihvaćen stav da uspeh ne mora uvek značiti pobedu, kao što ni izgubljena trka ne predstavlja poraz. Ali postoje i negativne strane takmičarskih aktivnosti u vrtićima. Prilikom biranja ekipa za takmičenje, deca biraju jedni druge, ali tu uvek ostane jedno dete koje je loše u toj aktivnosti (sport, vuča konopca, trčanje…) U tom kontekstu nametnula se tema „konstrukcije odnosa među samom decom” kroz bitnu činjenicu detinjstva „imati drugare” da nabrojiš, koja ukazuje na dečja prijateljstva („drugarstva”) koja nastaju u složenim odnosima unutar „kulture” grupe vršnjaka „koju istovremeno karakterišu i konformizam, i individualnost, i jednakost i takmičenje” (Tomanović, 2004: 34).
Prilikom gubljenja jedne ekipe na takmičenju između dve ekipe iz vrtića moze da se desi da dodje do opadanja samopouzdanja, samim tim i gubitka takmičarskog duha. Izbor igre i ponašanje deteta u igri može da bude i indikator stepena njegovog emocionalnog i intelektualnog razvoja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 17 stranica
  • Metodologija istraživanja u obrazovanju prof. Milan Mišković
  • Školska godina: prof. Milan Mišković
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Novi Sad,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari