Odlomak

Planiranje obuhvata cilj i sredstva.Ono je menadžerska funkcija kojom se iznalazi i bira efikasan pravac akcija za pribavljanje, raspoređivanje i korišćenje fizičkog resursa i ljudskih napora u procesu menadžmenta poslovnim sistemom. Iznalaženje podrazumeva da menadžer ima izbor između više rešenja. Planiranje kao deo posla menadžera sastoji se od postavljanja ciljeva, predviđanja, strateškog planiranja, operativnog planiranja i planiranja svih aktivnosti menadžmenta poslovnog sistema. Zadatak menadžera je da kontroliše ostvarenje menadžment aktivnosit pomoću standard poslovanja, a planovi su standardi od kojih treba polaziti. U stvari, planiranje predstavlja standard pomoću kojih kontrola proverava da li je stvarno poslovanje u skladu sa planiranim, odnosno standardima. Prema tome, planiranje je menadžerska funkcija koja podrazumeva izbor uspešnog toka akcija radi sticanja (obezbjeđenja), raspodele i korišćenja resursa poslovnog sistema. Planovi strukturišu aktivnosti kompanije i usredsređuju ih na viziju I ciljeva organizacije. Planiranje postavlja standarde i predstavlja standarde zaostale faze menadžment procesa. Upravo zato, planiranje je procesor a plan sredstvo upravljanja aktivnostima poslovnog sistema. Danas je uglavnom iskristalisan stav da stretegijsko planiranje može da uguši, pa i da uništi funkciju marketinga i da je sposobnost strategijskog menadžmenta da uvidi ove tendencije bitna poslovna i razvojna komponenta savremenog menadžerstva.
Stavovi o planiranju mogu da se svrstaju u tvrdnju da se pod planiranjem treba podrazumevati:
1) Funkcija menadžmenta
2) Process
3) Naučna disciplina.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari