Odlomak

UVOD

Ponašanje potrošača predstavlja niz psiholoških i fizičkih aktivnosti koje preduzima pojedinac ili porodica u procesu odabira, kupovine ili konzumiranja proizvoda i/ili usluga.
Ponašanje potrošača je jedna od centralnih kategorija u upravljanju marketingom. To je završni čin koji obežava uspeh ili neuspeh marketing programa. Uspeh se pokazuje kroz reakcije potrošača: da li će ili neće kupiti proizvod. Razlog neuspjeha je nepoznavanje potreba potrošača, nedavanje potrebnih informacija, nepoverenje u marku ili cena…
Ponašanje potrošača u kupovini je proces donošenja odluka i delovanja pojedinačnih potrošača prilikom kupovine. Niz faktora utiče podsticajno ili ograničavajuće na kupca. Jedni od faktora su: socio – kulturni faktori, demografski faktori, psihološki faktori, situacioni faktori.
Tema pristupnog rada je Ponašanje potrošača, a tema istraživanja je Porodična kupovina.
Vaša deca žele novi par rolera, i učiniće sve da vas nateraju da ih kupite. Kako očekujete da će se ponašati? To može zavisiti od toga, kakav ste stav zauzeli prema njima kao roditelj. Mada se većina stručnjaka slaže da deca imaju važnu ulogu u ponašanju porodice, izvršeno je malo istraživanja taktika koje deca upotrebljavaju da bi uticala na odluke svojih roditelja.
Tema je veoma značajna i aktuelna, jer deca predstavljaju sve značajniji segment potrošača, usled čega se interesovanje marketing stručnjaka u sve većoj meri usmerava upravo na njih. S druge strane različiti “tipovi komunikacije” roditelja sa decom se odražavaju i na porodičnu kupovinu.
Cilj istraživanja je prikazati načine uticaja dece na roditelje prilikom kupovine.
Hipoteze: Dečaci i devojčice će imati različite strategije ponašanja prilikom kupovine. Devojčice će plakati da bi ubedile roditelje. Dečaci neautorativnih roditelja neće pribegavati negativnim strategijama.
U toku rada je primenjena metoda ispitivanja roditelja uz pomoć intervjua.
Rad je podeljen u dva dela Prvo poglavje nosi naziv Konkurentnost u trgovini,a drugo poglavlje Menadžment odnosa sa potrošačima.
Prvi deo obuhvata sledeća potpoglavlja: Pojam konkurencije; Konkurentska prednost; Komparativna prednost; Istraživanje konkurencije; Taktike firmi za sticanje konkurentske prednosti u trgovini;
U okviru potpoglavlja, objašnjeni su pojmovi konkurencije, konkurentske i komparativne prednosti, kao i njihove razlike. Predstavljene se definicije raznovrsnih autora. Zatim su ukazane najčešće taktike firmi za sticanje konkurentske prednosti u trgovini kroz: muziku u radnjama, položaj polica, boje itd…
Drugi deo obuhvata sledeća potpoglavlja: Definisanje potrošača i njihovog ponašanja; Eksterni faktori koji utiču na ponašanje potrošača; Interni faktori koji utiču na ponašanje potrošača; Situacioni faktori; Građenje zadovoljstva i lojalnost kod potrošača; Deca potrošači; Proces odlučivanja potrošača u kupovini;
U okviru potpoglavlja definisan je pojam potrašača, kao i njegovo ponašanje, predstavljeni su eksterni faktori koji utiču na poašanje potrošača kao npr: ekonomski, društveni, uticaj referentnih grupa i dr. Takođe su predstavljeni i i interni faktori koji su pod uticajem eksterih faktora, a koji takođe utiču na ponašanje potrošača, kao npr. motivacija, učenje, tip ličnosti i drugi. Predstavljeno je i uspostavljanje zadovoljstva kod potrošača, zatim deca kao važan aspekt potrošača koji je još nedovoljno istražen.
Zatim je predstavljeno i pilot istraživanje sa veoma aktuelnom temom: Porodična kupovina.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari