Odlomak

REZIME
Seminarski rad urađen je na temu: Planiranje kao preva faza u procesu menadžmenta. Već iz samog naslova se vidi da je planiranje pre svega prva faza ali i primarna funkcija menadžmenta koja se sastoji od niza aktivnosti vezanih za donošenje odluke o ciljevima, strategijama, politici i planovima koji će uspešno dovesti do ostvarenja cilja organizacije uz istovremeno vođenje računa o potrebama, promenama I mogućnostima prilagođavanja poslovanja novonastalim situacijama koje su determinisane promenama u spoljašnjem ili unutrašnjem okruženju. Dakle rezultat ovako definisanog planiranja su odluke koje obuhvataju :
 ciljeve,
 strategiju
 planove.
U procesu planiranja prvi korak menadžera je izbor ciljeva organizacije. U opštem značenju cilj je svako stanje kojem težimo. Kada su u pitanju ciljevi organizacije onda se pod ciljevima podrazumevaju planske odluke koje definišu stanje u kojem organizacija želi da dođe. Cilj je najprostije rečeno orjentir za izbor načina funkcionisanja organizacije ali istovremeno i izbor načina funkcionisanja svakog člana pojedinačno u organizaciji.
Kada su u pitanju strategije posmatrane kao odluke koje su rezultat planiranja, njihova svrha je da determinišu pravce i načine preduzimanja akcija za obavljanje zadataka koje će omogućiti i doprineti ostvarenju ciljeva i misije organizacije. Izrada strategije je ne samo složen već izuzetno odgovoran zadatak menadžmenta.
Planovi kao rezultat procesa planiranja menadžera u organizacijama podrazumevaju odluke kojima se definišu pojedinačne i grupne akcije koje je neophodno preduzeti kako bi se realizovali ciljevi organizacije. Značaj planova za svako organizaciono funkcionisanje je pre svega u tome što se njima ostvaruju odgovarajuće normativne pretpostavke za uspešno ostvarenje ciljeva organizacije jer se planovima preciziraju akcije koje treba preuzeti, određuju se nosioci pomenutih akcija, određuju načini realizacije pomenutih akcija, mesta izvršenja predviđenih akcija, rokovi za preduzimanje pojedinih aktivnosti i planiraju resursi koji će biti korišćenji.
Jasno je da je planiranje u svakoj organizaciji neminovnost jer se planiranjem pre svega vrši usmereavanje kretanja organizacije u željenom pravcu a ujedno planiranjem se umanjuje uticaj neizvesnosti jer dobrim planiranjem pokušavamo da kontrolišemo budućnost kroz proces kontinuiranog pracenja i analize kako internog tako i eksternog okruženja i na sve moguće načine sprečavam da organizacija ide ka haosu i propadanju.
UVOD
Osnovna funkcija procesa menadžmenta je svakako planiranje kao kreativan, složen i veoma odgovoran posao i proces odabira pravca budućeg delovanja organizacije uz uvažavanje promenjivih uslova unutar i izvan organizacije.
Rezultat procesa planiranja kao svrsishodnog delovanja pojedinaca koji zajednički rade u okviru organizacije je plan kojim se preciziraju : ciljevi koje treba ostvariti u nekom zadatom vremenskom intervalu; aktivnosti koje treba preuzimati i resursi koje treba koristiti kako bi se planirani ciljevi ostvarili ; kriterijumi za ocenjivanje ostvarenih rezultata što mu daje poseban značaj za donošenje operativnih odluka i odlučivanjem u organizaciji.
Planiranje kao kontinuirani proces obavlja se na svim nivoima u organizaciji i obuhvata sve aktivnosti donošenja i sprovođenja planskih odluka koje omogućavaju menadžmentu da sa mnogo više pouzdanosti koordinira poslovanje organizacije u skladu sa iznenađenjima iz okruženja koji su normalna posledica promena na tržištu i povećanoj konkurenciji i pokušava da ih svede na što manju meru.
U svim onim situacijama gde se ne može uticati u većoj meri na promenu uslova poslovanja u budućnosti, zadatak menadžmenta je da dobrim planiranjem omogući organizaciji što bolje i u što kraćem roku prilagođavanje novonastalim promenama. Sve navedeno iziskuje stručnost, posedovanje znanja i veština kod menadžera koja se moraju stalno usavršavati i razvijati. Donošenje kvalitetnih i dobrih poslovnih odluka za organizaciju mora se zasnivati na poznavanju kako promena u okruženju i samoj organizaciji tako i na poznavanju područja poslovanja organizacije.
U savremenim uslovima postojanja i funkcionisanja organizacije nužno se nameće zahtev da se sve poslovne odluke moraju bazirati na činjenici da je najbolje sredstvo za uspešno funkcionisanje i unapređenje svake organizacije inovacija i da sve poslovne odluke menadžmenta moraju sadržati planove rada koji su bazirani na inovacijama, koji sadrže kako ciljeve tako i spremnost i mogućnost prilagođavanja promenama i definisanu vremensku dimenziju realizovanja postavljenih ciljeva i misija organizacije.

Ključne reči: strateško planiranje, programi, budžeti, planovi, misije, operativni planovi, promene, projekti, ciljevi organizacije, načela planiranja, taktički nivo planiranja, vizije, menadžeri, inovacije, kriterijumi za vrednovanje rezultata planiranja,

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 19 stranica
  • Menadzment Cupara
  • Školska godina: Cupara
  • Seminarski radovi, Skripte, Pravo
  • Srbija,  Beograd,  Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije  

Više u Pravo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari