Rimsko pravo – skripta
Objavio Sergejss1 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pravo, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio studenti.rs 25. oktobar 2018. Prijavi dokument
Ugovor je najčešći oblik pravnog posla. Ugovor je saglasnost, volja i izjava dve ili više strana u cilju postizanja određenih pravnih dejstava.
Kako najveći broj turoperatora nema u svom vlasništvu hotelske i druge smeštajne kapacitet, prirodno su upućeni na saradnju sa hotelskim preduzećima koja se u praksi regulišu ugovorima kao što su:
1) Ugovor na osnovu zatrazene i potvrđene rezervacije
2) Ugovor o alotmanu
3) Ugovor o fiksnom zakupu
U najvećem broju zemalja navedeni ugovori regulisani su u okviru nacionalnih zakonodavstva, a bilo je i pokušaja usklađivanja pravne regulativne na međunarodnom nivou.
U ovom seminarskom radu, akcenat ćemo staviti na ugovor o alotmanu.
1. Ugovor o alotmanu
Ugovorom o alotmanu hotelijer se obavezuje da turističkoj agenciji stavi na raspolaganje određeni broj ležaja u određenom vremenskom razdoblju, najčešće u punoj sezoni, dok se agencija obavezuje da će nastojati da popuni ugovorene kapacitete ili, dogovorenim rokovima, obavestiti hotelijera da nije u mogućnosti da to učini. Prema Zakonu o obligacionim odnosima ovaj ugovor se naziva “Ugovor o angažovanju ugostiteljskih kapaciteta”.
Ugovor o alotmanu mora se zaključiti u pismenoj formi i mora sadržati cene naručenih usluga. Ubraja se u trajne ugovore. Subjekti ovog ugovora su hotelijer i turistička agencija. Osnovna obaveza hotelijera je da agenciji stavi na raspolaganje određeni deo kapaciteta u određenom vremenskom periodu i uz određenu cenu, zatim da pruži ugostiteljske usluge klijentima agencije, kao i da agencija plati ugovorenu proviziju. Osnovna obaveza turisičke agencije je da nastoji da popuni ugovorene kapacitete, tj. da u utvrđenim rokovima obavesti hotelijera kada to nije u moogućnosti, kao i da za korišćene kapacitete plati ugovorenu cenu.
Bitan element ugovora o alotmanu je cena. Prema odredbama Zakona o obligacionim odnosima cena, koja je predmet ugovora, ne sme prelaziti nivo cena po kojima se vrši direktna prodaja usluga smeštaja turistima. Po pravilu, alotmanske cene su u prosekuza oko 30% niže od cena za individualne turiste. Izmene cena nisu dozvoljene osim u slučaju značajnih valutno-monetarnih promena, uz obavezu hotelijera da blagovremeno o tome obavesti turističku agenciju (najmanje mesec dana unapred).
U poslovnoj praksi ugovori o alotmanu javljaju se u dva oblika:
1) Kao ugovor o alotmanu sa pravom na jednostrani raskid, gde se agancija obavezuje da će pokušati u ugovorenom vremenskom roku da popuni ugovorene kapacitete. U dogovorenom roku agencija je dužna da obavesti hotel o rezultatu prodaje i kada rok prođe, hotel može nezavisno od agencije da rapolaže svojim kapacitetima (prodaja drugim klijentima ili poslovnim partnerima).
Objavio Sergejss1 25. mart 2024.
Objavio mob0629649492 25. mart 2024.
Objavio dragicamilica 25. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.