Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Sport
Objavio studenti.rs 05. mart 2016. Prijavi dokument
1.Uvod:
U najširem smislu edukativni proces, predstavlja jedinstveni vaspitno-obrazovni proces koji zahvata sveukupne potencijale vaspitanika i deluje na celokupni integralni razvoj ličnosti. U didaktičkoj teoriji ističe se da je nastava bazični i najorganizovaniji vid vaspitno-obrazovnog rada, koja ima za cilj da na najcelishodniji način vaspitanicima omogući sticanje znanja, umeća i navika i da što je moguće više doprinese razvoju njihovih spoznajnih potencijala, ističući govor, mišljenje, pamćenje, da podigne kulturu intelektualnog i fizičkog angažovanja, da podstiče stvaralaštvo, maštu, kulturne, etičke i moralne vrednosti.
2.Vaspitno-obrazovni rad:
Vaspitno-obrazovni rad u sferi fizičkog vaspitanja u sveukupnom sistemu obrazovnog područja zuzima izuzetno značajno mesto u nastavnom procesu u celini. Medjutim proces aktivnosti koje se sprovode u okviru fizičkog vaspitanja ima niz specifičnih karakteristika po kojima se bitno rezlikuje od ostalih vidova vaspitanja. Jedan od specifičnosti jeste sto proces fizičkog vaspitanja, osim pedagoškog uticaja, ima i ogroman biološki uticaj. Prvenstveno i neposredno fizičko vaspitanje u biološkom smislu utiče na podsticaj pravilnog rasta i razvoja organizma, razvoj i održavanju motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, formiranje pravilnog držanja tela u mirovanju i kretanju, prevenciju i smanjenje posturalnih poremećaja, sticanje otpornosti organizma, jačanje i unapređenje zdravlja, sticanje higijenskih navika. U smislu ostvarivanja obrazovnih zadataka fizičko vaspitanje odgovorno je prvenstveno za proces motoričkog učenja . S obzirom da je proces motoričkog učenja veoma složenai da zavisi od niza individualnih psihofizičkih sposobnosti jedinke, pomenućemo najvažnije: perceptivne, asocijativne, misaone, voljno emocionalne i naravno, motoričke sposobnosti. Proces motoričkog prolaz kroz tri osnovne faze:
1.faza iradijacije(generalizacije)
2.faza diferencijacije učenja podrazumeva
3.faza stabilizacije
3.Vaspitni zadaci:
Vaspitni zadaci u fizičkom vaspitanju realizuju se planski, sistematski i spontano. S obzirom na karakteristike nastavnih sadržaja u fizičkom vaspitanju, aktivnosti koje se sprovode zahtevaju veće voljnje i radne napore, često dijametralno razičite od svakodnevnih, a takođe su primarne i društveno-poželjne norme ponašanja. Specifičnost je i hiperaktivna atmosfera na časovima u smislu intenzivne, strogo kontrolisane, ali i slobodne socijalne interakcije između učenika i učenika i nastavnika. S toga nastavni proces fizičkog vaspitanja pruža priliku za sledeće vaspitne uticaje:
1.vaspitanje pozitivnog odnosa prema fizičkom radu
2.vaspitanje društveno prihvatljivih normi ponašanja
3.vaspitanje osobina volje
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio JELA77 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio farismah 27. februar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.