Odlomak

1.Uvod:

U najširem smislu edukativni proces, predstavlja jedinstveni vaspitno-obrazovni proces koji zahvata sveukupne potencijale vaspitanika i deluje na celokupni integralni razvoj ličnosti. U didaktičkoj teoriji ističe se da je nastava bazični i najorganizovaniji vid vaspitno-obrazovnog rada, koja ima za cilj da na najcelishodniji način vaspitanicima omogući sticanje znanja, umeća i navika i da što je moguće više doprinese razvoju njihovih spoznajnih potencijala, ističući govor, mišljenje, pamćenje, da podigne kulturu intelektualnog i fizičkog angažovanja, da podstiče stvaralaštvo, maštu, kulturne, etičke i moralne vrednosti.
2.Vaspitno-obrazovni rad:
Vaspitno-obrazovni rad u sferi fizičkog vaspitanja u sveukupnom sistemu obrazovnog područja zuzima izuzetno značajno mesto u nastavnom procesu u celini. Medjutim proces aktivnosti koje se sprovode u okviru fizičkog vaspitanja ima niz specifičnih karakteristika po kojima se bitno rezlikuje od ostalih vidova vaspitanja. Jedan od specifičnosti jeste sto proces fizičkog vaspitanja, osim pedagoškog uticaja, ima i ogroman biološki uticaj. Prvenstveno i neposredno fizičko vaspitanje u biološkom smislu utiče na podsticaj pravilnog rasta i razvoja organizma, razvoj i održavanju motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, formiranje pravilnog držanja tela u mirovanju i kretanju, prevenciju i smanjenje posturalnih poremećaja, sticanje otpornosti organizma, jačanje i unapređenje zdravlja, sticanje higijenskih navika. U smislu ostvarivanja obrazovnih zadataka fizičko vaspitanje odgovorno je prvenstveno za proces motoričkog učenja . S obzirom da je proces motoričkog učenja veoma složenai da zavisi od niza individualnih psihofizičkih sposobnosti jedinke, pomenućemo najvažnije: perceptivne, asocijativne, misaone, voljno emocionalne i naravno, motoričke sposobnosti. Proces motoričkog prolaz kroz tri osnovne faze:
1.faza iradijacije(generalizacije)
2.faza diferencijacije učenja podrazumeva
3.faza stabilizacije
3.Vaspitni zadaci:
Vaspitni zadaci u fizičkom vaspitanju realizuju se planski, sistematski i spontano. S obzirom na karakteristike nastavnih sadržaja u fizičkom vaspitanju, aktivnosti koje se sprovode zahtevaju veće voljnje i radne napore, često dijametralno razičite od svakodnevnih, a takođe su primarne i društveno-poželjne norme ponašanja. Specifičnost je i hiperaktivna atmosfera na časovima u smislu intenzivne, strogo kontrolisane, ali i slobodne socijalne interakcije između učenika i učenika i nastavnika. S toga nastavni proces fizičkog vaspitanja pruža priliku za sledeće vaspitne uticaje:

1.vaspitanje pozitivnog odnosa prema fizičkom radu
2.vaspitanje društveno prihvatljivih normi ponašanja
3.vaspitanje osobina volje

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari