Odlomak

1. PREDGOVOR
Cilj ovog izdanja je da objašnjenjima finansijskih i poslovnih transakcija i primerima knjiženja još više približimo računovodstveni sistem korisnicima. U priručniku je data detaljna razrada kontnog plana po klasama od 0-9, u okviru kojih su prikazani primeri knjiženja sa kojima se najčešce srećete u praksi, odnosno način evidentiranja svih poslovnih promena u vezi sa osnovnim sredstvima, zalihama, potraživanjima i obavezama, prihodima i rashodima. Pored detaljnog prikazivanja bilansnih karakteristika svih klasa i računa, navedeni su i svi relevantni propisi koji se koriste u radu, što utiče na kompleksnost i sveobuhvatnost obrade primene kontnog plana. Iako smo pokušali da obuhvatimo sva područja primene, sigurno je da će se u praksi pojavljivati i neke specifične poslovne promene koje će biti predmet stručne obrade u narednim izdanjima.
Priručnik je namenjen, pre svega, računovodjama koji žele da steknu praktična znanja o primeni računovodstva u praksi, polaznicima kurseva i škola za sticanje znanja, odnosno za usavršavanje iz oblasti računovodstva i svima onima koji su na bilo koji način u vezi sa računovodstvenim poslovima. Na kraju, unapred se zahvaljujemo dobronamernim korisnicima koji nam budu ukazali na eventualne propuste, koje ćemo nastojati da otklonimo u narednim izdanjima, a sve u cilju unapredjenja računovodstvene struke.

 

Obuka predstavlja
Obučavanjem se pruža pomoć zaposlenima i nezaposlenima, kako bi bolje obavili svoje trenutne poslove, ali se ta korist od obučavanja proteze kroz celu profesionalnu karijeru. Razvoj, sa druge strane pomaže i jednima i drugima, da se uspesno nose sa budućim odgovornostima tima uz malo brige o trenutnim radnim zadacima. Govori se znači o obučavanju (sadašnjosti) i razvoju (budućnosti) sto je jedno bez drugog neostvarivo.
Obuka je proces učenja koji uključuje sticanje veština, usvajanje pravila i formiranje stavova. Kvalitet početne obuke može imati presudni značaj za produktivnost i stav radnika prema radu. Ustvari to je rad na pravilima propisanim Zakonom, o beleženju i klasifikovanju poslovnih transakcija i događaja, primarno finansijskog karaktera i veština sastavljanja značajnih izveštaja, analize i interpretacije ovih transakcija i događaja i prenošenje rezultata licima koja moraju doneti odluku ili dati ocenu. Po jednom drugom izvoru, pod obukom se podrazumevaju metode koje pomažu novo-zaposlenima ili postojećem osoblju da steknu veštine potrebne za obavljanje posla. Zaposleni se danas obučavaju u izgradnji i organizovanju timskog rada, donošenju odluka ili veštini komuniciranja. Kako firme postaju tehnološki savremenije zaposleni zahtevaju obuku u tehnološkim i kompjuterskim veštinama. Obuka se odnosi na planirani pokušaj kompanija da unaprede proces sticanja znanja, veština ili sposobnosti zaposlenih.
”Obuka obuhvata formalne procedure koje kompanija primenjuje da omogući učenje, tako da ponašanje koje iz toga rezultira doprinese ostvarivanju ciljeva kompanije”. Kako poslovi postaju globalniji, konkurencija nameće potrebu za sposobnijom radnom snagom. Kada sistem obrazovanja na nivou države ne pruža potrebno obrazovanje za zaposlene tada teret obrazovanja pada na poslodavce.
Ciljevi obuke
Na osnovu potreba identifikuju se ciljevi obuke koji te potrebe treba da zadovolje. Ciljevi obuke treba da pokažu kakav će rezultat postići organizacija, personalno odeljenje ili pojedinac, kada se obuka završi. Ti ciljevi moraju biti konkretni, dakle merljivi i moraju se formulisati pismeno.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari