Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio studenti.rs 19. maj 2020. Prijavi dokument
Benčmarking (benchmarking) predstavlja tehniku komparativne analize vlastitog poslovanja sa poslovanjem najbolje organizacije. Osnovu benčmarkinga čini reč benchmark u značenju: standarda za poređenje, repera, tj. referentnih tačaka, oznake visine, znaka za nivelaciju pri merenju zemljišta, i modela.
Koreni benčmarkinga mogu se naći još u starom veku:
• Egipat – korišćenje znaka za nivelaciju u građevinskim poslovima,
• Stara Grčka (4.vek p.n.e) – fi lozof Aristotel upoređivao je Atinske novčiće s onima iz drugih zemalja,
• Kina (4.vek p.n.e) – u radu Sun Tzua “Veština ratovanja” navodi se : “Kada znaš i sebe i druge, nisi nikada u opasnosti; kada znaš sebe, ali ne i druge, imaš polovinu šansi za pobedu, a kada ne znaš ni sebe ni druge, u opasnosti si u svakoj bitki.”
Benčmarking se kao tehnika strategijskog upravljanja počinje šire upotrebljavati u praksi preduzeća od ranih 1990-tih godina. Benčmarking se defi niše na različite načine. Navodimo neke od defi nicija benčmarkinga koje odražavaju suštinu ove vrlo korisne tehnike u strategijskom menadžmentu:
1. “Benčmarking je proces iznalaženja najboljeg postojećeg proizvoda, proizvodnog procesa i usluge i njihova upotreba kao standarda za poboljšanje kompanijinih sopstvenih proizvoda, procesa i usluga.”
2. “Benčmarking predstavlja sistematski i kontinuirani proces merenja i upoređivanja poslovnih procesa jedne organizacije u odnosu na poslovne procese lidera bilo gde u svetu radi dobijanja informacija koje će pomoći organizaciji da preduzme akcije za poboljšanje svojih performansi.”
3. “Benčmarking ima za cilj uporednu ocenu procesa korišćenih indikatora utvrđenih kroz usmeravanje istraživanja između reprezentativne grupe sličnih ili konkurentskih organizacija, koji mogu voditi implementaciji najbolje prakse.”
4. “Benčmaiking predstavlja kontinuirani proces merenja i upoređivanja sopstvenih proizvoda i /ili usluga kao i celokupnog poslovnog procesa i/ili nekog od njegovih delova u odnosu na najznačajnije konkurente ili one kompanije koje su priznate kao industrijski lideri.”
5. “Benčmarking je kontinuirani proces identifi kacije, razumevanja i prilagođavanja
proizvoda, usluga, opreme i postupaka kompanije s najboljom praksom u cilju poboljšavanja vlastitog poslovanja. Ovaj proces u sebe uključuje:
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.