Odlomak

Profesionalni sport je postao široko područje društvenog života, ugrađen u sve vitalne elemente društvene strukture ( posebno ekonomsku sferu) zbog čega se javila potreba za naučnim istraživanjem ovog fenomena. Odnosi na relaciji profesionalni sport – ekonomija – savremeno društvo veoma su raznovrsni, uzajamni i promenljivi pogotovo u današnjem vremenu. Položaj i uloga sporta uopšte, a samim time i profesionalnog (vrhunskog) sporta razlikovala se između zemalja, kroz istoriju, kako po epohama tako i u okviru iste epohe, sve do sadašnjeg savremenog društva u kojem profesionalni sport zbog mnogih razloga zaslužuje poseban tretman. Njegov položaj razlikuje se u demokratskim i nedemokratskim društvima a njegova afirmacija zavisi od društveno – političkog sistema. U razvijenom savremenom društvu profesionalni sport je nezavisno područje, pre svega u ekonomskom smislu, jer široko sportsko tržište predstavlja idealan prostor za plasman kapitala i stvaranje profita. U uslovima visokog stepena društveno – ekonomskog razvoja potreba za proučavanjem ekonomskih dimenzija profesionalnog sporta dobija sve veći značaj. U savremenom društvu menadžment u profesionalnom sportu predstavlja naučnu disciplinu, odnosno koristi naučne metode prilikom donošenja odluka. U savremenom društvu menadžeri upravljaju svim segmentima profesionalnog sporta i osnovni cilj njihovog delovanja jeste unapređenje i razvoj profesionalnog sporta i sporta uopšte. U savremenom profesionalnom sportu marketing, po ulozi i važnosti, predstavlja najznačajniju radnu funkciju bilo koje sportske organizacije. Pojmovi sportsko tržište, sportski proizvod i sponzorstvo u ekonomskom smislu moraju se dobro poznavati kako bi se shvatio značaj profesionalnog sporta za budžet jedne nacije, pogotovo danas u perodu posle velike svetske ekonomske krize.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari