Odlomak

 

Postoji više shvatanja pojma učenje. Tradicionalno shvatanje ovog pojma kaže da učenje obuhvata sledeće karakteristike:
– učenje je svesna i namerna aktivnost
– svrha mu je sticanje znanja ili veština
– uglavnom se vezuje za namerno ponavljanje

Učenik koji sedi na času i čita knjigu primer je osobe koja uči. Tradicionalno shvatanje učenja nije pogrešno, međutim veoma je usko i savremena psihologija pojam učenja tumači dosta šire. Danas učenju obuhvata sve ono što je čovek za vreme svog života stekao. Pojmovi sticanje, uticak sredini i uticaj iskustva se manje više izjednačavaju sa pojmom učenja.
Učenje i nasleđe određuju prirodu čoveka, njegov razvoj kao i njegovo ukupno ponašanje.
Zanimljivo je da se psihički poremećaji smatraju pogrešnim načinima ponašanja koji se leče psihoterapijom to jest učenjem ispravnih načina ponašanja i delovanja.

Definicija učenja danas je mnogo šira i glasi: učenje je trajna, ili bar relativno trajna promena individue koja se pod određenim uslovima može manifestovati u njenoj aktivnosti i koja je rezultat prethodne aktivnosti individue. Učenje se smatra trajnom ili relativno trajnom promenom individue da bi se moglo razlikovati od privremenih i kratkotrajnih promena do kojih dolazi usled bolesti, alkoholisanja, narkomanije, slabe motivacije… Za učenje se kaže da je to rezultat prethodne aktivnosti individue kako bi se ono moglo razlikovati od spontanih promena usled fizičkog sazrevanja organizma. Učenje se od sazrevanja teško razlikuje. Za razvoj nekih urođenih funkcija potrebno je iskustvo.
Primer za to je pile koje od prvog dana zna da kljuca zrnevlje hrane i svakim danom to radi sve bolje zahvaljujući iskustvu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari