Kontinuitet i sukcesija
Objavio Kalina 18. april 2024.
Prezentacija, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 25. jun 2019. Prijavi dokument
Kao što je poznato, za vrijeme rada motora dolazi do sagorjevanja radne smješe, pri čemu se razvija toplota i vrši pritisak na čelo klipa i tako se ona pretvara u mehanički rad. Nastala toplota se djelimično prenosi na zidove cilindra, cilindarsku glavu, ventile, klipove i druge dijelove. U prostoru za sagorjevanje temperatura može dostići vrjednost 2000° C – 2500° C, na izduvnom ventilu oko 700° C – 900° C, na usisnom oko 550° C, itdSa toplih mjesta u motoru toplotu je potrebno odvesti, što je i uslov za normalan rad motora, 30% energije se odvodi hlađenjem. Uloga hlađenja je značajna i sa aspekta boljeg punjenja cilindra radnom smješom kod benzinskih motora, odnosno vazduhom kod dizel motora. Prema tome, zadatak sistema za hlađenje je da odvede suvišnu toplotu, što je i neophodno za normalan rad motoraUzmemo li u obzir da se u unutrašnjosti cilindra prilikom izgaranja smješe goriva i zraka razvije temperatura od oko 2200° C, jasno je da bi se bez nekog sistema hlađenja, motor ubrzo počeo raspadati, a njegovi dijelovi deformisati i/ili čak topiti.
Objavio Kalina 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.