Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 30. septembar 2019. Prijavi dokument
Čovek je tokom svog postojanja uvek bio ugrožen, ali su se izvori vremenom menjali. Ranije je čoveka više ugrožavalo različite prirodne pojave kao što su: oluje, gromovi, poplave, suše i tako dalje. Međutim svojim delovanjem, a pre svega svojim radom čovek je uspeo da se donekle zaštiti od prirodnih uticaja. Ipak stare izvore opasnosti zamenili su novi, a oni su proizvodi ljudskog rada. Jedan od proizvoda koji ugrožava svog kreatora je i prevozno sredstvo koje se koristi u saobraćaju.
U periodu kada se pretežno koristila zaprega kao prevozno sredstvo pešaci su najviše stradali tako što bi bili pregaženi ili priklješteni i to naročito u naseljenim mestima, ali o tome nema jasnih statističkih podataka.
Međutim kada je čovek svojoj snazi dodao i snagu prirode došlo se do toga da i najbeznačajniija nesmotrenost može prouzrokovati nesagledive posledice. Nažalost, ljudski rod nije uvek u stanju da vlada energijom koju je sam stvorio.
Za jedan vek svog postojanja vozilo sa SUS motorom je prouzrokovalo veće probleme nego niz drugi socijalnih faktora starih nekoliko vekova. [1]
Samim učestvovanjem čoveka u saobraćaju stvaraju se određeni odnosi kako između učesnika, ako i između čoveka i tehnike. Iz tih odnosa, a s obzirom na ograničenost prostora, javljaju se raznovrsni problemi, od kojih je najvažniji problem bezbednosti tog sistema i zbog toga svi učesnici su stalno izloženi rizicima koji se mogu pretočiti i u saobraćajnu nezgodu.
Međutim rešenje netreba tražiti u sputavanju saobraćaja tim pre što njegovo sputavanje znači sputavanje privrede,a time i normalno funkcionisanje društva. Saobraćaj prestavlja intezivnu komunikaciju i njegovo izbacivanje iz društva vratilo bi društvo unazad.
Saobraćaj je potrebno pratiti, slediti i podsticati, pa ipak se štetne posledice ne mogu prihvatiti, već je potrebna humanija primena tehnike. Dakle stvaranje uslova za bezbedno i i uredno funkcionisanje saobraćajnog sistema prestavlja osnovni cilj kome trebamo težiti.
Prema podacima prezentovanim u „Global status report on road safety 2015“, a koje publikuje „World Healt Organization“, navodi se da su gotovo polovina poginulih na putevima u svetu upravo najugroženiji učesnici – motociklisti, biciklisti i pešaci. Što se tiče konkretno pešaka Srbija je na evropskom proseku po broju poginulih pešaka sa svojih 27% u odnosu na ukupan broj poginulih lica. Povrede nastale u saobraćajnim nezgodama
predstavljaju veliki zdravstveni problem kako lokalnih zajednica tako i sveta, a pogotovo u slabo i srednje razvijenim zemljama (2). Prema studiji Centra za transport Univerziteta u Londonu u Northamptonu prosečno na 100 miliona km pešačenja (lica starijih od 5 godina) nastrada 411 pešaka ili na 100 miliona prelazaka preko puta (kolovoza) nastrada 66 pešaka [1].
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.