Odlomak

Rezime

Razvoj i promene na tržištu poštanskih usluga dovele su krajem prethodnog i početkom ovog veka do intenzivnijeg značaja uspešnog prognoziranja trendova u ukupnom obimu poštanskog saobraćaja. Uspešnost svakog poslovnog subjekta, pa i Pošte Srbije, između ostalog zavisi i od poslovnih odluka koje donosi njeno rukovodstvo. U procesu donošenja odluka menadžerima je neophodno da se oslanjaju na razne vrste prognoziranja. Pomoću prognoziranja se predviđaju buduće potrebe za uslugama. Prognoziranje je osnova za racionalno odlučivanje, koje je neophodno organizacijama  u konkurentskom i neizvesnom okruženju.

Svaka  organizacija koja ne shvata i ne uvažava značaj prognoziranja i planiranja, odnosno ne prihvata kretanja i promene u okruženju koje na direktan ili indirektan način utiču na njeno poslovanje mora se suočiti sa konkurencijom koja je sigurno korak ispred.

Završni rad sardži prognozu tržišta običnih pismonosnih usluga, posebnih usluga, paketskih i ekspres usluga u  unutrašnjem poštanskom saobraćaju. Korišćene su dve metode prognoziranja: metoda 12 – mesečnih pokretnih sredina i regresiona metoda. Cilj ovog rada je istraživanje tražnje za navedenim uslugama u budućem periodu, na osnovu iskustava i statističkih podataka o tražnji koji su do sada zabeleženi. Statistički podaci na osnovu kojih je urađena prognoza su prikupljeni u pošti 11010 Beograd 48.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari