Odlomak

Razvoj motornih vozila u smislu poboljšanja ekonomičnosti kroz povećanje nosivosti, paralelno traži i zadovoljenje aktivne bezbjednosti u javnom saobraćaju, što se u prvom redu manifestuje kroz kočioni sistem. Transportna motorna vozila većih masa, 10 tona i više, imaju izražen problem vožnje na putevima promjenljive konfiguracije, s obzirom na duže vrijeme kočenja pri vožnji na nizbrdici. Sila kočenja upravo je proporcionalna masi vozila i profilu puta pri konstantnoj brzini vožnje na nizbrdici. Ako se ovom doda i procenat usporenja gdje na kočionim mehanizmima treba prihvatiti i dio kinetičke energije vozila, onda se ovi mehanizmi nalaze u vrlo odgovornoj funkciji gdje treba veliki dio potencijalne I kinetičke energije pretvoriti u rad sila trenja, odnosno toplotu. Ovaj rad sile trenja proporcionalan je dužini kočionog puta, koji najčešće nije kratak. Na osnovu naprijed rečenog može se konstatovati da se u određenim uslovima eksploatacije motornog vozila, trebaju intenzivno koristiti kočnice na kojima se oslobađa velika količina toplote. Oslobođena kočiona toplota koja se treba prenijeti u atmosferu, podiže temperaturno stanje kočionih elemenata. Na ovaj način dovodi se u pitanje funkcionisanja kočionih mehanizama radne kočnice i poremećaj u aktivnoj bezbednosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Bezbednost saobracaja -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Beograd,  Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika  

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari