Odlomak

Otkad se roba menjala, dakle od pre pojave novca, od vremena robne razmene, postoji ponašanje kupaca odnosno potrošača, ali se tad moglo nazvati „ponašanjem osoba u trampi“. U svakom slučaju je onaj koji ulazi u trgovinu morao imati interes da nabavi neku robu i spremnost da za nju plati neku cenu. Kada je u opticaj došao novac, došlo je i do klasične kupoprodaje. Stoga možemo reći da je ponašanje potrošača oduvek postojalo.
Oni koji su želeli da kupe neku robu ili dobiju neku uslugu su i u pradavna vremena imali određene sklonosti kao ovoj ili onoj robi i usluzi i to na osnovu svojih finansija, psihologije i drugih osobina. Potrošači odnosno kupci su oduvek postojali, iako se nisu tako nazivali, međutim samo ponašanje potrošača u svojoj suštini ne predstavlja preterano staru naučnu disciplinu. Ponašanje potrošača dobija sve više na snazi i sve više dolazi u fokus interesovanja, pre svega zbog razvoja informatike kao i zbog samog zamaha globalizacije (čak i sa promenom američke politike u pravcu izolacionizma posle poremene u Beloj kući, globalizacija informacija se neće zaustaviti).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Skripte

Više u Sociologija

Komentari