Odlomak

Jedna savršena definicija religije nije moguća jer nije do kraja moguće definisati pojavu koja se menja i koja ima istoriju. Ako se religija odredi ili definiše kao VEROVANJE U BOGA – kako ćemo onda postupati u slučaju religija bez Boga? Ako se vera definiše kao VERA U PRIRODNO ILI NEPRIRODNO odnosno kada se izjednačava religiozno sa verom u natprirodno ili neprirodno, kako ćemo onda postupati sa religijama koje uče da Bog nije iznad ili izvan religije, već u samoj prirodi?

Ako se religija odredi kao VERA U SVETO šta ćemo raditi u slučajevima kada natprirodno uopšte nije sveto, a sveto natprirodno (npr. zli dusi, đavoli – ne doživljavaju se kao nešto sveto) dok se ponekad svetim drži i ono što nije natprirodno (sveta krava, sveti miš…)? Ako se religija odredi kao SISTEM IDEJA VEROVANJA I PRAKSE koji vernicima daje OKVIR ORIJENTACIJE u svetu punom zbrke, po čemu onda filozofsko-etički sistemi ideja ne bi bili religija?

Odnos drugih nauka i religije-. Sociolog religije ne pita da li uopšte postoji život posle smrti, već pita da ako ljudi veruju uzagrobni život, kako to verovanje utiče na njihovo ponašanje u ovom životu? Filozofija definiše religije odvajajući ono što je bitno od onoga što je nebitno zapojam religijeIstoričar religije bavi se poreklom religije ili nekog njenog verovanja u ovom ili onom društvu ilinekoj društvenoj epohi da pritom ne vodi računa npr. o istinitosti tog verovanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Sociologija

Komentari