Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Sociologija
Objavio bjannka 20. januar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Religija kao elemenat kulture, ili bolje rečeno jedna od bitnih ljudskih tvorevina (jezik, mitovi i religija, saznanje-filozofija i nauka, umetnost, običaji i moral).
Za determinisanje veze kulture i religije potrebno je ranije objasniti obim i sadržaj termina religija jer gotovo da nema spora da religija čini segment kulture.
W. King nas upozorava da sam pokušaj definisanja religije i nalaženja njenog mesta unutar neke šire celine, jeste jedan kulturno pristrasan zadatak kakav se ne bi mogao zamisliti u orijentalnim kulturama: «Taj pokušaj je prirodna posledica zapadnih, spekulativnih, intelektualističkih i naučnih sklonosti» – dakako, po njemu ta naša sklonost upravo proističe iz religijske tradicije zapada koja razlikuje teističko kao transcendentalno bogatstvo od svega ostalog»
Naravno istraživanje religije u okvirima nauke počelo je pitanjem porekla i razvoja religije (Genetička teorija), i to pod snažnim uticajem evolucione paradigme koja je prevladavala u drugoj polovini XIX v., naročito nakon objavljivanja Darvinovog dela «O poreklu vrste». Prema ocenama nekih autora, svi pokušaji da se utvrde izvori i počeci religije nisu uspeli, stoga se pitanje o izvoru religije danas smatra prevaziđenim pošto je nemoguće na njega jednoznačno odgovoriti. Dok su klasične evolucionističke ideje o prapočetku i jednouniskom razvoju religije naišle na kritike u okvirima difuzionizma funkcionalizma i strukturalizma.
DIRKEMOVO SHVATANJE RELIGIJE
U oblasti sociologije i antropologije ogroman značaj ima Dikremov pokušaj, mada je on na neki način skrenuo nauku sa pravog puta, no sociolozi i drugi istraživači toga dugo nisu bili svesni.
U svom delu «Elementarni oblici verskog života» Dikrem započinje opisom religijskog života prvenstveno razlikujući sakralno i profano, a poslije dolazi do funkcionalnog objašnjenja religije kao integracijske snage društva. Na drugoj strani, religija je najmoćnija društvena činjenica i «kolektivna predstava» koja se naglašava svojom objektivnom snagom i prinudom.
Takođe gore navedeni autor je tvrdio da vera u bogove i duhove ne može biti uzeta kao opštost jer budizam ne poznaje boga.
Naime, on je tu napravio grešku jer budizam ne poznaje pojam boga tvorca, a ne boga uopšte. Na ovom mestu nije odviše dodati da je budizam više filozofija, nego religija jer spasenje ide preko čoveka, a ne preko boga.
Da se vratimo religiji, onome šta je, bolje rečeno, od čega se sastoji, koje je njeno mesto u kulturi i društvu uopšte, kroz prizmu nekih autora i mogućih definicija.
Dakle religija se temelji na podeli sveta koja je prisutna u svakom društvu, na sveto (sakralno) i svetovno (profano), ili jednostavnije sveto i nesveto.
Isto tako o tome šta je religija govori i slična definicija: «Religija je vera u sveto i unutrašnji doživljaj svetosti, koji izviru iz ljudske egzistencijalne situacije, praćeni osećanjima straha, ali divljenjem, molitvom, žrtvom, obredom, ritualom i verskom organizacijom, a koji teže da ispune i oblikuju celokupni život čoveka i društvene zajednice.»
Upravo te njene neisušive mogućnosti kao da su sastavni deo korena reči religija, koja potiče od latinskog glagola religare, što znači povezivati, a možda kako ističe sv. Austin i od reeligere = ponovo izabrati, ponovo čitati.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Andri0805 13. mart 2024.
Objavio Studentsoc04 12. januar 2024.
Objavio natasastefan32 12. januar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.