studenti
Mesto za uspešne studente

Harvardov test i Margaria test

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Aktivnost koja je jača od ritma normalni dnevnih aktivnosti i mnogo slabija od najvećeg mogućeg naprezanja jeste aerobna aktivnost. Ako dovoljno često budete upražnjavali aerobne aktivnosti, poboljšaćete svoje aerobne sposobnosti, a kako se budu poboljšavale vaše aerobne sposobnosti, tako će se poboljšavati i vaše zdravlje, fizički izgled, vitalnost i kvalitet života. Aerobna sposobnost, rečeno jednostavnim jezikom, ukazuje na to koliko kiseonika iz vazduha organizam može da prihvati plućima, prenese u krvotok i sprovode kroz srce i krvne sudove do aktivnih mišića. Kiseonik u aktivnim mišićima oksidiše ugljene hidrate i masti i tako oslobađa energiju. To je mera koja nam više od svih ostaloh govori o našem zdravlju, kapacitetu pluća, srca, kardiovaskularnog sistema i stanju i snazi skeletnih mišića. Ritmična aktivnost velikih grupa mišića kao što je brzi hod, džoging, vožnja bicikla, plivanje, kros-kantri skijanje i veslanje spadaju u aerobne aktivnosti. One postavljaju pojačane zahteve respiratornom i kardiovaskularnom sistemu i metabolizmu mišićne aktivnosti i izazivaju pozitivne adaptacije u svim sistemima koji su u njih uključeni. Aerobna aktivnost je povezana sa zdravljem i dugovečnošću. Redovno upražnjavanje aerobnih vežbi poboljšaaerobnu sposobnost, koja ima i druge pozitivne zdravstvene efekte. Dobra aerobna sposobnost poboljšava zdravlje i kvalitet života jer pozitivno utiče na fizičko, psihičko i socijalno stanje pojedinca. Poboljšava fizički izgled, pojačava samopouzdanje i svest o spostvenom telu, te otvara vrata novog sveta punog izazova i novih iskustava i novih poznanstava sa zanimljivim ljudima. Aerobni trening se najčešće izvodi u kontinuiranom obliku tako što se neka aktivnost (trčanje, bicikliranje, veslanje i slično) izvodi bez prestanka duže vremena, ali može se raditi i u intervalnom obliku kada se izmjenjuju intervali rada i intervali odmora. Ako koristite ove metode treninga onda radite na svojoj aerobnoj izdržljivosti, a ovim testom možete pratiti svoj napredak i ustanoviti jeste li u dobroj formi. Harvardski test izdržljivosti konstruiran je na sveučilištu Harvard kako bi se brzo i jednostavno, sa što manje opreme mogla testirati aerobna izdržljivost sportaša. Aerobna izdržljivost je važna komponenta kondicije, te bi aerobni trening trebao biti deo svačijeg programa. Takvim treningom ostvaruju se mnogi zdravstveni benefiti: poboljšanje srčanog, krvožilnog i dišnog sistema, jačanje imunološkog sistema tela, stabilizacija krvnog pritiska, pad frekvencije otkucaja srca u mirovanju i mnogi drugi. Možemo slobodno reći kako je aerobni trening, osim za mršavljenje, trening za zdravlje.

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.