Odlomak

Marketing je kao koncepcija ili poslovna filozofija nastao sredinom prošlog veka i od tada se stalno usavršava i proučava skoro u celom svetu. U suštini reč je o jednoj od tržišnih koncepcija upravljanja i rukovođenja organizacijom, koja umesto ranije proizvodne orjentacije, inauguriše tržišnu orjentaciju celokupne poslovne politike organizacije, a sa tim u vezi i princip da se svaka kritična poslovna odluka mora donositi kroz prizmu njenog odraza na ponašanje potrošača tj. kupca.
Sport je područje ljudskog delovanja u okviru koga marketing zauzima značajno mesto jer su mnogi sportski događaji masovne medijske manifestacije najvišeg ranga (Svetsko prvenstvo u fudbalu, košarci…, Olimpijske igre, Evropska prvenstva, Liga šampiona u fudbalu itd.) broj gledalaca koji posredstvom televizije prate sportske događaje dostiže milionske brojke, tako da sportski događaji postaju sve više komunikacije između samih aktera i ogromne mase navijača tj. potrošača. Ova činjenica omogućava uspostavljanje brojnih relacija psihološkog, sociološkog i naročito marketinškog karaktera.
Marketing u sportu možemo posmatrati kao jedan od glavnih, a sada već i krajnje neophodan, opredeljujući strategijski pravac sportskih organizacija, u realizaciji sportskih ciljeva, programa i zadataka.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari